کلاه برداری به شیوه جدید سایت فروش عینک واقعیت مجازی

0 امتیاز
41 بازدید
سوال شده 21 فروردین 1397 در خرید و فروش اینترنتی توسط Hossein00011

سلام و عرض ادب خدمت شما

ممنون که چنین فضایی رو به وجود اوردید تا سوالاتمون رو از شما بپرسیم

چند وقت پیش بنده از یکی سایت های فروش عینک واقعیت مجازی یک عینک خریدم و سایت مذکور خیلی تاکید داشت که اصل هست و مثلا دارای دکمه تاچ هست و تقلبی ها ندارن و از اینطور توضیحات و آفر هم قرار داده بود که حدود بیست سی هزار تومن تخفیف میخورد ... من اونو سفارش دادم و تو سفارش انلاین از من پنج هزار تومن پول پست بیشتری هم گرفتن ( بر روی جعبه ارسالی هزینه ارسال کمتر بود ) و من وقتی جعبه رو باز کردم اول این که هیچ پلبمی روی جعبه نبود و دارای کد ریجستر محصول نبود که بشه از سایت خود محصول پیگیری کرد و من وقتی بسته رو باز کردم دارای زدگی و خط و خش فراوان بود و اصلا به هیچ وجه اون محصولی که عکساش رو در سایت گذاشته باشن نبود و طبق گفته های خودشون دارای دکمه تاچ هم نبود خلاصه برای من یک محصول تقلبی رو فرستادن ... وقتی با خط ثابتی که قرار دادن تماس گرفتم و توضیح دادم زیر بار نرفتن میگفتن چون همه از چین میان و برا کشور چین هستن همینی که هست !!! محصول رو هم به هیچ وجه مرجوع نمیکنیم مگه این که با هزینه خودتون ارسال کنید تا یکی دیگه بفرستید با هزینه خودتون !!

خلاصه منم رفتم و از طریق گزارش ای نماد و پلیس فتا توضیح کامل فرستادم ولی بعد دو هفته حتی یک ایمیل یا تماسم نگرفتم ! فکر کنم اصلا حتی نگاه هم نکردن

حال اگر من برم دادسرا با توجه به مدارکی که دارم میتونم پیگیر بشم تا سایتتشون رو تعطیل کنن؟ چون خدا میدونه از چند نفر دیگه همینطور کلاهبرداری کردن ... و بنظر شما ارزش پیگیری داره با توجه ب قیمت پایین محصول و هزینه های رسیدگی ..

ببخشید متن طولانی شد گفتم جزیات کامل رو براتون بگم و ممنون میشم راهنماییم کنید چطور حقمو بگیرم

1 پاسخ

0 امتیاز
پاسخ داده شده 22 فروردین 1397 توسط borhan

با سلام و آرزوی موفقیت

به عنوان یک قاعده کلی باید گفت در هر معامله از راه دور مصرف كننده حداقل هفت روز کاری، وقت براي انصراف (حق انصراف) از قبول خود بدون تحمل جريمه و يا ارائه دليل داشته باشد. اما همانطور گفته شد این امر "قاعده" محسوب می شود، لذا جز در موارد استثناء این حق برای شما محفوظ است. برای دیدن بعضی از این موارد استثناء می توانید به مساله هفت روز و خرید بیمه وحق انصراف هفت روزه (قسمت دیدگاه) را مطالعه کنید.

باتوجه به توضیحات مندرج در سوال، شما حق انصراف و عودت کالا را دارید. درخصوص هزینه ارسال نیز اگر کالا منطبق با چیزی است که در سایت مطرح کرده بودند، هزینه با شما و در غیر این صورت هزینه باربری و استرداد کالا تماما بر عهده فروشنده ای است که کالای غیر منطبق برای شما ارسال کرده است. در صورتی که زیر بار نرفتند می توانید از طریق قانونی اقدام نمایید.

فقط مستندات مربوطه و از جمله دلیلی که نشان می دهد ظرف 7 روز از حق انصرافتان استفاده نموده اید، پرینت اسکرین‌شات مربوط به اطلاعات سفارش و توصیف کالا، فیش واریزی، متن ایمیل و غیره را ضمیمه نمایید.

امکان طرح همزمان شکایت کیفری با عنایت به نقض قواعد مندرج در قانون تجارت الکترونیکی و شکایت حقوقی (در شورای حل اختلاف) برای شما وجود دارد.می توانید پیش از طرح دعوا با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، اقدام به ارسال اظهارنامه قضایی نمایید.

درخصوص سوال آخرتان نیز به پاسخ پرسش زیر مراجعه بفرمایید.

به صرفه بودن یا نبودن شکایت؟ آیا با توجه به وقت گیر بودن و هزینه بر بودن شکایت و گرفتن وکیل و ... می ارزه شکایت کرد؟

موفق باشید


سوالات مشابه

مالکیت فکری کپی رایت حقوق نرم افزارها  

مشاوره حقوقی

خوش آمدید !! به وبسایت مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی

Borhan2

اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه های فناوری اطلاعات و ارتباطات، حقوق سایبر، جرایم رایانه ای، کپی رایت نرم افزارها، قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری، و تجارت الکترونیک را در اینجا مطرح نمایید

سایت موسسه: www.ictlaw.ir
ایمیل : info @ ictlaw.ir
تلفن موسسه: 88610340
فکس موسسه : 88628135
تلفن هماهنگی : 09120136257

مشاوره حقوقی

مالکیت فکری کپی رایت حقوق نرم افزارها   وکیل جرایم فضای سایبری   وکیل جرایم فضای سایبری   سینما وکیل - سینما حقوق  

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به "موسسه توسعه حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات برهان" است.

خدمات حقوقی تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی (وکالت دادگستری و مشاوره حقوقی)

...