موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
501 بازدید
در خرید و فروش اینترنتی توسط

سلام و عرض ادب خدمت شما

ممنون که چنین فضایی رو به وجود اوردید تا سوالاتمون رو از شما بپرسیم

چند وقت پیش بنده از یکی سایت های فروش عینک واقعیت مجازی یک عینک خریدم و سایت مذکور خیلی تاکید داشت که اصل هست و مثلا دارای دکمه تاچ هست و تقلبی ها ندارن و از اینطور توضیحات و آفر هم قرار داده بود که حدود بیست سی هزار تومن تخفیف میخورد ... من اونو سفارش دادم و تو سفارش انلاین از من پنج هزار تومن پول پست بیشتری هم گرفتن ( بر روی جعبه ارسالی هزینه ارسال کمتر بود ) و من وقتی جعبه رو باز کردم اول این که هیچ پلبمی روی جعبه نبود و دارای کد ریجستر محصول نبود که بشه از سایت خود محصول پیگیری کرد و من وقتی بسته رو باز کردم دارای زدگی و خط و خش فراوان بود و اصلا به هیچ وجه اون محصولی که عکساش رو در سایت گذاشته باشن نبود و طبق گفته های خودشون دارای دکمه تاچ هم نبود خلاصه برای من یک محصول تقلبی رو فرستادن ... وقتی با خط ثابتی که قرار دادن تماس گرفتم و توضیح دادم زیر بار نرفتن میگفتن چون همه از چین میان و برا کشور چین هستن همینی که هست !!! محصول رو هم به هیچ وجه مرجوع نمیکنیم مگه این که با هزینه خودتون ارسال کنید تا یکی دیگه بفرستید با هزینه خودتون !!

خلاصه منم رفتم و از طریق گزارش ای نماد و پلیس فتا توضیح کامل فرستادم ولی بعد دو هفته حتی یک ایمیل یا تماسم نگرفتم ! فکر کنم اصلا حتی نگاه هم نکردن

حال اگر من برم دادسرا با توجه به مدارکی که دارم میتونم پیگیر بشم تا سایتتشون رو تعطیل کنن؟ چون خدا میدونه از چند نفر دیگه همینطور کلاهبرداری کردن ... و بنظر شما ارزش پیگیری داره با توجه ب قیمت پایین محصول و هزینه های رسیدگی ..

ببخشید متن طولانی شد گفتم جزیات کامل رو براتون بگم و ممنون میشم راهنماییم کنید چطور حقمو بگیرم

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

با سلام و آرزوی موفقیت

به عنوان یک قاعده کلی باید گفت در هر معامله از راه دور مصرف كننده حداقل هفت روز کاری، وقت براي انصراف (حق انصراف) از قبول خود بدون تحمل جريمه و يا ارائه دليل داشته باشد. اما همانطور گفته شد این امر "قاعده" محسوب می شود، لذا جز در موارد استثناء این حق برای شما محفوظ است. برای دیدن بعضی از این موارد استثناء می توانید به مساله هفت روز و خرید بیمه وحق انصراف هفت روزه (قسمت دیدگاه) را مطالعه کنید.

باتوجه به توضیحات مندرج در سوال، شما حق انصراف و عودت کالا را دارید. درخصوص هزینه ارسال نیز اگر کالا منطبق با چیزی است که در سایت مطرح کرده بودند، هزینه با شما و در غیر این صورت هزینه باربری و استرداد کالا تماما بر عهده فروشنده ای است که کالای غیر منطبق برای شما ارسال کرده است. در صورتی که زیر بار نرفتند می توانید از طریق قانونی اقدام نمایید.

فقط مستندات مربوطه و از جمله دلیلی که نشان می دهد ظرف 7 روز از حق انصرافتان استفاده نموده اید، پرینت اسکرین‌شات مربوط به اطلاعات سفارش و توصیف کالا، فیش واریزی، متن ایمیل و غیره را ضمیمه نمایید.

امکان طرح همزمان شکایت کیفری با عنایت به نقض قواعد مندرج در قانون تجارت الکترونیکی و شکایت حقوقی (در شورای حل اختلاف) برای شما وجود دارد.می توانید پیش از طرح دعوا با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، اقدام به ارسال اظهارنامه قضایی نمایید.

درخصوص سوال آخرتان نیز به پاسخ پرسش زیر مراجعه بفرمایید.

به صرفه بودن یا نبودن شکایت؟ آیا با توجه به وقت گیر بودن و هزینه بر بودن شکایت و گرفتن وکیل و ... می ارزه شکایت کرد؟

موفق باشید


سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...