موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
1.2k بازدید
در قراردادهای فناوری اطلاعات توسط

باسلام و عرض ادب خدمت شما..من درچندین سایت خارجی فعالیت کردم و چندین ماه از زمان واریز درآمد میگذرد و سایت هیچ پرداختی انجام نداده لطفا راهنمایی کنید چه جوری این مبالغ را باز پس گیرم..باتشکر از راهنمایی شما..منتظر پاسخ شما هستم

 

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

با سلام و آرزوی موفقیت. این مسئله به طور کامل بستگی به توافق شما با سایت های مزبور دارد. معمولا در سایت های معتبر مطالب مربوط به نحوه توافق، تعهدات طرفین، حل و فصل اختلافات و مرجع رسیدگی در قسمت قوانین/قرارداد سایت درج می شود.

توسط
با سلام مجدد..خسته نباشد..برادر ببینید این سایتا اصلا حالت قرار داد و اینجور مسایل ندارند شما یه سری کارا رو انجام میدی و در ازاش مبلغی به حسابت واریز میشه و زمانی که به حد مجاز میرسه باید پرداخت کنه اما این اتفاق نمیوفته..در صورتی که اینجوری باشه چگونه میتوان این مبلغ رو از طرف گرفت؟؟باتشکر..ممنون
توسط
ضمن عرض سلام
درصورتی که طرف مقابل مبلغ مورد توافق را پرداخت ننمایند، مشابه تمام موارد دیگر می توانید اقدام به اقامه دعوا نمایید. و از آنجا که  جرمی واقع نشده و صرفا نقض تعهد صورت گرفته است با طرح دعوای "حقوقی" و ارائه کلیه مستندات می توانید ادعای خود را اثبات نمایید.
نکته ای که درچنین دعاوی ای حائز اهمیت است، دادگاه صالح به رسیدگی می باشد. هرچند ضابطه اصلی در حقوق بین الملل خصوصی صلاحیت دادگاه محل اقامت خوانده(یعنی طرف شما) می باشد ولی همچنان طبق قانون آیین دادرسی مدنی ایران در مواردی که خوانده در ایران نه اقامتگاه دارد، نه محل سکونت موقت، نه مال‌غیرمنقول (مثل وضعیت شما)، محل اقامت خود شما هست که به دعوا رسیدگی خواهد کرد. اما از آنجا که در دعوا عنصر بین المللی وجود دارد (پس از احراز قانون حاکم بر دعوا طبق قواعد حقوق بین الملل خصوصی)، بر فرض صدور حکم به نفع شما پیچیدگی هایی من جمله؛ بحث اجرای حکم و نحوه اجرای حکم و سیستم حقوقی کشور طرف دعوا و ... پیش می آید که در هر دعوا باید جداگانه بررسی شود.
نهایتا تمام نکاتی که گفته شد معطوف به پاسخی است که سابقا خدمتتون عرض شد. بدین توضیح که؛ منظور از قراردادی که گفته شد این نیست که لزوما بین شما امضایی رد و بدل شده باشد. بلکه همین که چنین جمله ای در سایت درج شده باشد "کلیه کاربران این سایت با رعایت موارد ذیل با این سایت همکاری می کنند..." در این صورت شما با توافق درخصوص آن موارد اقدام به فعالیت نموده اید. این موارد می تواند نکاتی از قبیل نحوه همکاری/ نحوه حل و فصل اختلافات/ دادگاه صالح به رسیدگی/ پیش بینی موارد ضروری قبل از اقامه دعوا و ... باشد که به طور مستقیم در پاسخ شما تاثیر می گذارد. درصورتی هم که نکته خاصی در قرارداد سایت وجود ندارد طبق توضیح بالا حق اقامه دعوا خواهید داشت.
موفق باشید

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...