موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
1.4k بازدید
در قراردادهای فناوری اطلاعات توسط

با سلام وخسته نباشید،

بنده سفارش طراحی سایتی را در یکی از شرکت های مطرح طراحی سایت داده بودم. بعد از 1 سال تاخیر کار را نیمه تمام تحویل دادند و از من رسید گرفتند که کار تحویل داده شده و هیچگونه شکایتی ندارم.( 14 میلیون تومان هزینه پرداخت شده بود). پس از آن از طریق یکی از برنامه نویسان خود آن شرکت کار را ادامه دادیم. در ابتدا قرارداد 3 ماهه با ایشان داشتیم. پس از آن قرارداد را به صورت کتبی تمدید نکردیم اما تا نزدیک به 2 سال (با توجه به سنگین بودن کار) ماهی 1200 میلیون به ایشان پرداخت داشتم. (در ضمن ایشان مجوز کار در خارج از شرکت را نداشتند و مخفیانه با ما کار می کردند.) پس از این مدت و ضرر بیش از 15 میلیون تومان ایشان کار را به ما تحویل ندادند. کلیه گفتگوهای پیامکی با ایشان و رسید پرداخت ها موجود است و این برنامه نویس حتی 5 درصد از را هم به پایان نرسوند.

با توجه به این توضیحا ت به چه صورت می توانم از ایشان شکایت کرده و بخشی از ضرر و زیان وارده را جبران کنم؟ به چه مرجعی مراجعه کنم و چه مدارکی باید آماده کنم؟

پیشاپیش ممنون از راهنمایی شما

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

با سلام و احترام،

با توجه به توضیحات ذکرشده، به نظر می رسد دعوای شما جنبه کیفری نداشته باشد اما جهت طرح دعوای حقوقی، می توانید با تنظیم دادخواست حقوقی و ضمیمه کردن ادله (منجمله قرارداد اولیه، پیامک ها و ایمیل های مبادله شده، رسید پرداخت های مالی، شهادت شهود، و ...) به یکی از مراجع حقوقی (دادگاه مستقر در شهر محل تنظیم قرارداد، یا محل اقامت خوانده یا محل انجام تعهد) مراجعه نمایید. با توجه به موارد فوق الذکر (فعالیت بدون مجوز برنامه نویس در خارج از شرکت) پیشنهاد می شود قبل از طرح شکایت، اقدام به ارسال اظهارنامه نمایید.

در زمان طرح دعوای حقوقی، می توانید علاوه بر طرح خواسته اصلی، نسبت به مطالبه ضرر و زیان و کلیه خسارات وارده و نیز هزینه دادرسی و احیانا حق الوکاله وکیل اقدام بفرمایید.

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...