موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
193 بازدید
توسط
با درود فراوان

اینجانب  به همراه عده ای از افراد که حدود 100 نفر هستند، جهت آموزش فارکس توسط شخصی که مدعی آموزش رایگان صفر تا صد فارکس در کانال تگرامی خود به صورت داوطلبانه بود، جذب شدیم.

پس از حدود سه الی چهار ماه آموزش، برگزاری مسابقات و پرداخت جوایز به صورت نقدی  و یا ایجاد حساب فارکس و سپردن آن به افراد جهت تمرین و یادگیری، و هچنین اغوای افراد با بیان کمک به خیریه ها از درآمد خود در فارکس و هچنین مطالب انساندوستانه دیگر، و بیان مطالبی مبنی بر تبحر خود در این حوزه اقدام به جلب اعتماد افراد نمود.

در ماه جاری ایشان با بیان هدف کمک به افراد در رشد سرمایه جهت شروع کار در فارکس ولی در واقع و با نیت جذب سرمایه، اقدام به ایجاد حساب کپی ترید (پم) نمودند. این حساب به اینگونه هست که افراد سرمایه ای در حساب شخصی خود در بروکر دارند ولی متصل به حساب سرمایه گذار هستند. تمامی تریدهای این شخص بر روی حسابهای شخصی افراد متصل نیز اعمال میشود. شرطی که در کانال هنوان کردند سود و یا ضرر امکان دارد ولی به هیچ وجه سرمایه به طور کامل از بین نمیرود (عکس از کانال ایشان مبنی بر این ادعا موجود می باشد.

همچنین همزمان کانالی جهت سیگنال دهی با دریافت مبلغ 1 میلیون ریال نیز ایجاد شد.

متاسفانه حساب کپی ترید پس از یک هفته که سود خوبی را حدود 70 درصد را بوجود آورده بود و منجر به جذب سرمایه ای بیشتر در هفته دوم شد. ولی در نهایت به علت ادعاهای دروغین ایشان مبنی بر تریدر بودن کل سرمایه از بین رفت.

کانال سیگنال نیز کنسل شد.

پس از اعتراض افراد مبالغ کانال سیگنال به افراد باز گردانده شد. ولی مبالغ حساب متصل با ادعای اینکه این سرمایه گذاری بوده و هیچ پولی هم مستقیم به حساب اینجانب ریخته نشده است، قابل برگشت نیست.

در حال حاضر، پرسش اینجانب این است که آیا با توجه به اینکه کلیه این روند در تلگرام و کانال تگرامی انجام شده، عکسهایی از کانال تلگرام موجود هست و همچنین افراد جهت شهادت. آیا میتوان با توجه به این توضیحات ایشان را به جرم جلب اعتماد جهت جذب سرمایه و در نهایت از بین بردن کل سرمایه متهم نمود یا خیر؟ و آیا از طریق دیگری امکان متهم کردن ایشان وجود دارد؟

با سپاس فروان با پاسخگویی شما

لطفا وارد شده یا عضو شوید تا بتوانید سوال بپرسید

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...