موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
250 بازدید
در سوالات متفرقه توسط
با سلام، دختري با مليت ايراني هستم كه دوست ژاپني ام اقدام به تشكيل یک تيم موسيقي (كه فعاليت تيم در توكيو است) كرده است واز من درخواست نوازندگي ويولون دارد. من خواننده نيستم. در صورت بي حجاب بودن (منظورم بدون روسري است نه برهنگي و...) مجازات كيفري در ايران دارم؟
با تو جه به اينكه سه ماه در سال را در توكيو هستم و نه ماه در تهران و در تهران فعاليتي نداريم و اسمي از من به عنوان يك ايراني برده نمي‌شود.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

با سلام و احترام،

هرچند که برخی از حقوقدانان در این مسئله تشکیک نموده و تفاسیر مختلفی ارائه می نمایند، لیکن با توجه به متن صریح قانون (ماده 638 و تبصره آن و نیز ماده 7 قانون مجازات اسلامی)، رعایت حجاب شرعی برای اتباع ایرانی حتی در خارج از کشور نیز الزامی است و بی‌حجابی و بدحجابی هر دو مشمول ماده 638 یا تبصره آن قرار می‌گیرند.

هر چند که در فضای واقعی گاهاً  شاهد  عدم برخورد قضایی با این مسئله هستیم، لیکن دقت داشته باشید که این اختیار قانونی برای ضابطین و محاکم قضایی پیش بینی شده است. از سوی دیگر نهادهای نظارتی نظیر حراست وزارت ارشاد و غیره، احتمالا برای ادامه فعالیت شما در ایران، محدودیت هایی ایجاد خواهند نمود.


وفق ماده 638 قانون مجازات اسلامی؛ "هرکس علناً در انظار عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید علاوه بر کیفر عمل به حبس از 10 روز تا دو ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم می گردد و در صورتیکه مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نمی باشد ولی عفت عمومی را جریحه دار می نماید ، فقط به حبس از 10 روز تا دو ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد".

به استناد تبصره ماده 638 قانون مجازات اسلامی: "زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ده روز تا دو ماه یا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد".

وفق ماده 3 قانون مجازات اسلامی؛ "قوانین جزائی درباره کلیه کسانیکه در قلمرو حاکمیت زمینی، دریائی و هوائی جمهوری اسلامی ایران مرتکب جرم شوند اعمال میگردد مگر آنکه بموجب قانون ترتیب دیگری مقرر شده باشد".

وفق ماده 7 قانون مجازات اسلامی؛ "علاوه بر موارد مذکور در مواد فوق هریک از اتباع ایران در خارج از کشور مرتکب جرمی شود، در صورتی که در ایران یافت و یا به ایران اعاده گردد، طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران محاکمه و مجازات می‌شود مشروط بر اینکه:
الف- رفتار ارتکابی به موجب قانون جمهوری اسلامی ایران جرم باشد.
ب- در صورتی که جرم ارتکابی از جرائم موجب تعزیر باشد، متهم در محل وقوع جرم محاکمه و تبرئه نشده یا در صورت محکومیت، مجازات کلاً یا بعضاً درباره او اجراء نشده باشد.
پ- طبق قوانین ایران موجبی برای منع یا موقوفی تعقیب یا موقوفی اجرای مجازات یا سقوط آن نباشد".

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...