موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
851 بازدید
در تهدید, مزاحمت, توهین (فحاشی) توسط

با سلام

من در یک شرکت مهندسی مشغول به کار هستم ، 29 سال سن و مجرد هستم، یکی از همکارهای سابق بنده که 17 سال از من برزگتر هستن و دارای زن و بچه می باشند، برای من مزاحمت نوامیس ایجاد کرده اند، بنده از ایشان شکایت کرده ام و در حال انجام است... در این حین برای اثبات مزاحمت های ایشان از پیام هایی که برای من ارسال کرده بودن، اسکرین شات گرفته ام و فقط برای برادرم و یکی از همکارانم که در جریان این ماجرا بودن ارسال کردم، در حال حاضر یک ابلاغیه مبنی بر اینکه اسرار ایشان را فاش و توهین کردم، بدست من رسیده است.

سوال من این است که آیا این اسکرین شات هایی که  برای برادر و یکی از همکارانم ارسال کرده ام برای من جرم حساب می شود؟ یا اینکه فقط در مرحله تحقیقات مقدماتی، همچین ابلاغیه بدست من رسیده؟ و آیا هرکسی به راحتی می تواند هر تهمتی که دلش خواست به کسی نسبت دهد و شکایت کند؟ آیا بعد از تمام و اثبات بی گناهی می توانم اعاده حیثیت کنم؟

پیشاپیش از کمک و راهنمایی شما تشکر فراوان می کنم.

1 پاسخ

+1 امتیاز
توسط

با سلام و احترام،

درخصوص این سوال باید ابتدا به بررسی جزییات پرونده و نیز متن دقیق پیام های مبادله شده و ادله طرف مقابل و علت طرح دعوای با عنوان "انتشار اسرار خصوصی" و "توهین" پرداخت. فلذا ارائه مشاوره دقیق بدون اطلاع از جزییات پرونده میسر نیست. اما بطور کلی با عنایت به اینکه پرونده دیگری تشکیل شده و احضاریه مزبور برای شما صادر گردیده است، در جلسه دادسرا حاضر شوید و کلیه اسناد و مدارک دال  بر ایجاد مزاحمت از سوی طرف مقابل را به قاضی شعبه تحویل دهید و به ایشان توضیح دهید که بطور همزمان پرونده دیگری در جریان است و با توجه به وحدت منشا پرونده ها از قاضی بخواهید پرونده را به شعبه اولیه ارجاع نماید.

 

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...