موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
11.4k بازدید
در مسدودی حساب و کارت بانکی توسط

با سلام.

سه ماه پیش از یک سایت خرید اینترنتی، وقت ملاقات ماساژ رزرو کردم. موقع رزو سایت اطلاعات کارت بانکی ام را گرفت و بعد از اون صفحه سایت تایید نشد. متوجه نشدم رزو شد یا نه! همون شب، بعد از چند ساعت یعنی نصف شب 700تومان پول به حسابم واریز و چند ثانیه بعدش 720هزار تومان از حسابم برداشت شد.

صبح تراکنش های بانکی رو دیدم به بانک مراجعه کردم گفتم کسی بدون اطلاع من حسابم را هک کرده. بانک گفت بخاطر اینکه 20هزار تومان از حسابت کسر شده ارزش شکایت نداره برو تغییر رمز بده. منم پرینت واریز و برداشت ها رو گرفتم و بی خیال ماجرا شدم.

بعد دوماه کسی ازم شکایت کرده و متوجه شدم کارتم رو پلیس فتا مسدود کرده. به پلیس فتا مراجعه کردم گفتن صاحب پولی که از کارت ایشان به حساب شما واریز شده شکایت کرده. منم به پلیس فتا توضیح دادم که کسی بدون اطلاع خودم و با هک کردن اطلاعات بانکی ام واریز و برداشت کرده نصف شب و من نميدونم چرا از من شکایت شده! الان بعد یکماه از مراجعه به پلیس فتا. پیامکی به من آماده که پرونده شما به شماره فلان به دادیاری دادسرای ناحیه 31 رفته. الان من به نظر شما چه کاری کنم تا بیگناهی من ثابت بشود خیلی ممنون

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

با سلام و احترام،

راه اول - می‌توانید بطور همزمان از دارنده حساب مقصد (برداشت کننده مبلغ 720 هزار تومان) بابت برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات، طرح شکایت کنید و از قاضی پرونده فعلی بخواهید که شماره حساب مقصد (برداشت کننده 720 هزار تومان) را از بانک استعلام نموده و دارنده حساب را به عنوان متهم/مطلع احضار نماید. همچنین ضمن بیان اظهارات مندرج در متن سوال نزد قاضی پرونده، پرینت حساب بانکی خود (مبنی بر واریز مبلغ 700ت و برداشت 720ت در دوره مزبور) را به همراه استشهادیه کتبی شهود (ترجیحا همان کارمند بانک) به قاضی پرونده تحویل نمایید.

راهکار دوم- در صورت جلب رضایت شاکی در مرحله دادسرا، برخی از قضات نسبت به رسیدگی به جنبه عمومی جرم با اغماض برخورد نموده و پرونده را در همان مرحله دادسرا مختومه می‌نمایند. باتوجه به ارزش پرونده و نیز اتلاف وقت و احتمال صدور حکم بر علیه شما، می‌توانید رضایت شاکی پرونده را جلب نموده و سپس درخصوص کل مبلغ 720 هزار تومان بر علیه صاحب حساب مقصد طرح شکایت کنید.

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...