موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
958 بازدید
در سوالات متفرقه توسط

مدیرعامل و دارنده حق امضا یک شرکت میخواهد برای انجام امور اداری و برای انجام هر کاری که احتیاج به امضاء ایشان دارد به من وکالتنامه بدهد. آیا این شخص میتواند با همین وکالتنامه ای که به من داده برای من ایجاد درد سر و مشکل کند؟ مثلا اگر چک این شخص برگشت بخورد، ممکن است که من هم به جرم معاونت در ارتکاب به جرم در دادگاه احضار شوم یا اگر به هر دلیلی از شرکت شکایت شود، ممکن است که من هم به جرم معاونت در ارتکاب به جرم در دادگاه احضار شوم ؟

باتشکر از راهنمایی شما

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

باسلام و آرزوی موفقیت

بله، احتمال بروز مشکل برای شما وجود خواهد داشت. هرچند در بعضی موارد ممکن است بتوانید با ارائه مدارک و مستندات مسئولیت رو تا حدی از خود سلب کنید ولی می بایست در هرمورد مسئله مورد بررسی قرار گیرد و نمیتوان به طورکلی دراین باب اظهار نظر کرد.

برای مثال درخصوص صدور چک که به آن اشاره فرمودید نظر شما رو به قانون صدور چک جلب می نمایم: در صورتی که چک به وکالت یا نمایندگی از طرف صاحب حساب اعم از شخص حقیقی یا حقوقی صادر شده باشد، صادر کننده چک و صاحب حساب متضامناً مسئول پرداخت وجه چک بوده و اجرائیه و حکم ضرر و زیان بر اساس تضامن علیه هر دو صادر می‌شود. به علاوه امضاء کننده چک طبق مقررات این قانون مسئولیت کیفری خواهد داشت مگر اینکه ثابت نماید که عدم پرداخت مستند به عمل صاحب حساب یا وکیل یا نماینده بعدی او است، که در این صورت کسی که موجب عدم پرداخت شده از نظر کیفری مسئول خواهد بود.

می بینید که اتفاقا طبق قانون مسئولیت سنگین تر متوجه شما خواهد بود و برای سلب مسئولیت کیفری از خود فرایند اثباتی سختی رو پیش رو خواهید داشت و...

پیروز و سربلند باشید.

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...