موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

+15 امتیاز
608 بازدید
در قراردادهای فناوری اطلاعات توسط

به طور خاص کاربر می‌خواهد حق فروش محصولش را به سایتی بدهد و پس از فروش محصول کاربر توسط سایت به اشخاص ثالث مبلغ مورد توافق را دریافت نماید. اگر این قرارداد به صورت چاپی امضا نشود آیا می‌توان در مورد شرایط و نحوه همکاری مالی طرفین در مقابل اداره دارایی به این توافق آنلاین که با کلیک بر روی چک باکس انجام شده استناد کرد؟

1 پاسخ

+4 امتیاز
توسط

مبادلات الکترونیکی - با فاکتور حاوی کلیه اطلاعات از قبیل اسم طرفین، کد اقتصادی، آدرس، شماره سریال و ... - به نحوی که امکان رهگیری وجود داشته باشد پذیرفته می شود. منتها با توجه به این که این مباحث علاوه بر قوانین حقوقی تابع آیین نامه ها و قوانین مختص خود نیز می باشد بهتر است برای اطلاع از رویه عملی اداره مالیاتی استان مربوطه از واحد ذی ربط استعلام کنید.

 

توضیح بیشتر اینکه؛ بر اساس قانون، اسناد و ادله اثبات دعوي ممكن است داده هایی باشد که در بستر فضای مجازی رد و بدل شده اند و در هيچ محكمه يا اداره دولتي نمي توان بر اساس قواعد ادله موجود، ارزش اثباتي آن ها را صرفاً به دليل شكل و قالب آن رد كرد. به طور كلي، ارزش اثباتي داده های مذکور با توجه به عوامل مطمئنه از جمله تناسب روشهاي ايمني به كار گرفته شده با موضوع و منظور مبادله داده پيام تعيين مي شود.

توسط
با سلام

همانگونه در پاسخ کارشناس موسسه گفته شده، مباحث حقوقی را باید از مباحث مالیاتی تفکیک کنید. به لحاظ حقوقی، اسناد و مدارک الکترونیکی دارای ارزش اثباتی هستند (البته با قید یکسری نکات) و عموما در محاکم قضایی قابل استناد هستند.

اما جهت کسب اطلاع در خصوص نحوه برخورد اداره مالیات با فاکتورهای الکترونیکی ، باید از کارشناسان اداره مالیات و مشاوران مالیاتی استعلام بفرمایید. اما شواهد و تجربیات نشان داده است که معمولا اداره مالیات، فاکتورهای الکترونیکی که کلیه شرایط فاکتورهای کتبی را رعایت کرده باشند معتبر می داند. همچنین در صورت بروز هرگونه خدشه، معمولا ممیز مالیاتی ممکن است اسناد الکترونیکی را با پرینت حساب های بانکی مطابقت دهد .

 

با احترام

مدیر موسسه برهان

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...