موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
782 بازدید
در پرونده ها و سوالات قضایی توسط

من در یک سایت اینترنتی سرمایه گذاری مبلغ 7میلیون تومان واریز نمودم که ماهیانه 15درصد سود به کاربرانش میداد. بعدازسه ماه که گذشت مدیرسایت گفت ورشکست شده ام. اون سایت را بست و ازسود پولهایمان دریغ کرد و اصل پولم را به سایتی انتقال داد که شرکت می باشد و با رفقایش شراکت دارد. و گفت که اصل پولتون را براتون قسط بندی میکنم. قول داد که ماهیانه به من یک میلیون بدهد. درمردادماه امسال 600 تومان داد و از نیمه دوم مردادماه تاالان که آخرهای مهرماه است هیچی نداده است .

تنها رابطه ارتباطی را تلگرام قرارداده است و ازطریق موبایل اصلا صحبت نمی کند. و بعضی مواقع پیامک بهش میزنم که جواب می دهد. آخرین حرفش این بود که شرکت پول ندارد و بعد از اتمام ماه محرم پرداختی ها شروع میشه. به نظر شما کارشناس محترم، باید بهش گوش کنم تا ذره ذره پولم را بدهد مثلا یکماه بدهد سه ماه ندهد یا اینکه با توجه به مدارک مستندی که ازش دارم شکایت کنم؟

اگه شکایت کنم لطفا مراتب تشکیل پرونده برای این جرم رایانه ای را بگویید؟ بعضی ها میگویند باید به دادگستری شهرتون مراجعه کنید و بعد پرونده را به پلیس فتای شهر مجرم تحویل دهید آیا این گفته صحیح است. ممنون میشم مراراهنمایی کنید.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

~~باسلام
شکایت کردن یا نکردن شما بسته به عوامل متعددی من جمله شناخت شما نسبت به ایشان، اعتماد به گفته های ایشان، تامین نظر شما درر بحث های مالی و ... دارد. اما از حیث طرح دعوا، امکان اقامه شکایت حقوقی ( در شهر محل انعقاد قرارداد، شهر محل انجام تعهد و شهر محل اقامت ایشان) وجود دارد که پس از بررسی قرارداد و سایت مذکور درخصوص خواسته هایی که امکان طرح و به نتیجه رسیدن دارند میتوان اظهار نظر نمود.
درخصوص شکایت کیفری( کلاهبرداری قانون جرایم/ خیانت در امانت /...) نیاز به اطلاع کامل از مستندات است تا اساسا امکان یا عدم امکان طرح شکایت کیفری مشخص شود. ضمنا دادگاه صالح در این خصوص شهر محل وقوع جرم است.
موفق باشید

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...