موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
457 بازدید
در تخلفات فروشگاه های اینترنتی توسط
ویرایش شده توسط
با عرض سلام و احترام
بنده حدود ۲۰ روز پیش از یک سایت دارای نماد گوشی خریداری کردم اما متاسفانه بعد از گذشت ۷ روز از خرید هیچ تماس و اعلانی از سمت فروشنده دریافت نکردم برای همین تماس گرفتم و بعد از چندین بار تلاش و حدود ۲۰ دقیقه منتظر ماندن بالاخره جواب دادن و گفتن ما با شما تماس گرفتیم و بهتون اطلاع دادیم که فروشنده نتونسته کالا رو تامین کنه و سفارشتون لغو شده درصورتی که اصلا حتی یکبار هم تماس نگرفتن و تو رهگیری سایت هنوز در مرحله پردازش انبار بود و چند روز بعد که دیدم هنوز پول رو عودت ندادن و وضعیت هنوز پردازش انباره زنگ زدم و به دروغ گفتم همکارتون تماس گرفتن و گفتن سفارش رو امروز ارسال میکنین برای همین زنگ زدم پیگیری کنم اونم گفت در جریان سفارشتون هستم و سفارش رو بعد از ۲ روز به تایید حسابداری تغییر دادن و تو این قسمت بعد از دو روز گفتن که به دلیل تفاوت نام پرداخت کننده و سفارش دهنده سفارشتون لغو میشه .
توی قوانین سایت این ذکر شده که در صورت عدم موجودی و امتناع فروشنده از فروش کالا ، خریدار حق اعتراض ندارد و اینکه حداقل زمان ارسال ۴۸ ساعت و حداکثر ۷ روز کاری می باشد . یکی بودن نام پرداخت کننده و سفارش دهنده هم در قانون سایت موجوده.
مشکل اینجاست که بعد از ثبت سفارش اصلا از سمت فروشگاه هیچ تماسی در رابطه با کالا با من گرفته نشده و بعد از پیگیری های مداوم تونستم ازشون جواب بگیرم .با توجه به اینکه همون ابتدا نبود کالا رو به من اطلاع ندادن و وجه رو عودت ندادن و همچنین بعد از اینکه به من اطلاع دادن سفارش لغو شده ،خودشون سفارش رو به مرحله بعدی بردن تا عودت وجه رو به تاخیر بندازن من باید چه اقدامی بکنم و چه مراحلی رو طی کنم و آیا اصلا حقی دارم یانه؟
۲_البته این موضوع هم هست که من حدود ۱۳ روز پیش دوباره یک سفارش از همین سایت داشتم که همون روز لغوش کردم و متاسفانه همون روز متوجه شدم که این سایت چنین وضعیتی داره . اونا همون روز که سفارش رو لغو کردم گفتن حداکثر تا ۳ روز پول به حسابتون عودت داده میشه و شماره کارت گرفتن اما هر بار تماس میگرفتم کسی جواب نمی‌داد و دوباری هم که جواب دادن گفتن پیگیری می‌کنیم خلاصه بعد از گذشت ۱۲ روز از لغو سفارش و با پیگیری های شدید وجه هر دو کالا رو عودت دادن .لازم به ذکر هست که وقتی تماس میگیری اکثر قسمت ها مخصوصا حسابداری و پیگیری و ارسال سفارش جواب نمیدن ولی قسمت فروش سایت معمولا زود جواب میدن.
جمع کل سفارشات من ۱۰ملیون و خرده ای بوده که زمان خرید من قیمت گوشی خیلی پایین تر از الان بود و متاسفانه دچار ضرر شدم.
  با توجه به تمام این وضعیت ها لطفاً من رو راهنمایی کنید.
ممنون

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

 

سلام

 امکان طرح شکایت و اعلام تخلف از طریق اتحادیه های صنفی وجود دارد.

اتحادیه کسب و کارهای مجازی

برای پیگیری از طریق سیستم قضائی نیز اگر مجموع ارزش خواسته شما کمتر از 20 میلیون تومان است, برای طرح دعوای حقوقی باید به شورای حل اختلاف مراجعه بفرمایید.

 

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...