موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
438 بازدید
در استارتاپ - کسب و کار نوپا توسط

با سلام؛

اینجانب دارای کسب و کاری در بستر اینترنت هستم. در گذشته شخصی حقیقی، شکایتی را مبنی بر تضییع حقوق مادی خود علیه من، به عنوان صاحب کسب‌و‌کار مطرح نمود و دادگاه نیز به نفع او رای داد. پس از آن و به دلیل مشکلاتی که این رویداد برای من ایجاد کرد، طی یک قرارداد، در ازای به عهده گرفتن کلیه مسئولیت‌های موارد حقوقی آتی، درصدی از کسب‌وکار خود را به یک شریک واگذار نمودم. پس از گذشت چند سال از امضای آن قرارداد، اخیراً احضاریه‌ای در خصوص یک شکایت جدید به دست بنده رسید. در جلسه بازپرسی، موضوع وجود آن قرارداد میان خود و شریک خود را به اطلاع بازپرس پرونده رساندم.

با این وجود، به نظر می‌رسد که به دلایل نامعلوم، بازپرس همچنان من را مسئول می‌داند؛ چنانکه دستوری مبنی بر احضار شریک من صادر ننمود. بر این اساس سوال من این است که:
۱- در این مرحله چطور می‌توانم بازپرس پرونده را مجاب نمایم که با توجه به قرارداد مذکور، شریک من را مسئول دانسته و برای بازپرسی احضار نماید.
۲- چطور می‌توانم بدانم که تصمیم نهایی بازپرس برای ارجاع پرونده به دادگاه چیست و آیا بر اساس قرارداد مذکور، شریک من را مسئول دانسته یا ضروری است که برای دفاع از خود در جلسه دادگاه آماده شوم.
۳- در صورتی که بازپرس، شریک من را برای بازپرسی فرا نخواند، آیا شانسی برای من وجود خواهد داشت تا در جلسه دادگاه بر اساس قرارداد مذکور، شریک خود را به عنوان مسئول معرفی نمایم؟
۴- در صورتی که پاسخ به سوال قبل منفی است و قرارداد مذکور نمی‌تواند من را از مظان اتهام خارج کند، من سهمی از کسب‌و‌کار خود را در ازای هیچ به شریک خود بخشیده‌ام. در این صورت آیا آن قرارداد خود به خود باطل خواهد بود؟ چطور می‌توانم در نتیجه این رویداد و عدم به عهده گرفتن مسئولیت، آن قرارداد را فسخ نمایم، به گونه‌ای که وی نتواند در آینده مدعی سهمی در کسب و کار من شود؟

با تشکر قبلی

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

سلام

عنایت بفرمایید که پرونده شما  یک پرونده کیفری است و اگر جرمی توسط شخص شما اتفاق افتاده باشد, با قرارداد نمی توانید مسئولیت آن را به دیگری منتقل نمایید, مگر اینکه بتوانید اثبات کنید جرم از ناحیه شما اتفاق نیفتاده و منتسب به شخص دیگری است. بهرحال عنوان اتهامی نیز در این بین مهم است.

تصمیم بازپرس طبعاً قابل پیش بینی نیست و به وضعیت پرونده شما (عنوان اتهامی, جایگاه شاکی, دفاعیات شما و استدلالات طرف مقابل و ده ها عامل دیگر) بستگی دارد.

بهرحال باتوجه به ابعاد مختلفی که مسئله شما دارد, بهتر است بصورت حضوری به یک مشاور حقوقی خبره مراجعه نمایید تا متن قرارداد شما نیز مطالعه شده و راهکارهای لازم برای ادامه کار به شما ارائه شود.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 75 بازدید
مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...