موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
380 بازدید
در سوالات متفرقه توسط
ویرایش شده توسط

درود؛

متأسفانه هیأت مدیره‌های قبلی ساختمانی تجاری در وظایف خود اهمال‌کاری و گاه باعث ضرر رسانی به واحدی شده‌اند. برای مثال واحدی شارژ خود را یکی در میان و یا با ایراد گرفتن از عملکرد هیأت مدیره پرداخت نمی‌کرد. برای همین هیأت مدیره قبلی، پیش از ارسال اظهارنامه‌ای رسمی، خودسرانه تابلوی واحد مربوطه را در آورد تا شاید مجاب به پرداخت شارژ شود. اما طی دو سه سال گذشته علاوه بر آنکه آن واحد به دلیل کندن تابلو شارژ نمی‌داد و شکایتی هم مطرح نکرد، از مشاعات و آسانسور هم مجانی بهره می‌برد. اکنون با تغییر اعضای هیأت مدیره قبلی، هیأت مدیره جدید با عِلم اینکه کندن تابلوی شخصی ایشان (که با هزینه شخصی نصب کرده بود) تعرض به مال و مالکیت معنوی و جرم است، با حُسن نیت تابلوی ایشان را با هزینه صندوق مجتمع مجدداً نصب کرد و آن واحد هم چند ماهی است که شارژ خود را پرداخت می‌کند. حالا اعضای هیأت مدیره قبلی ضمن شاکی شدن از نصب تابلو، پرداخت شارژ خود را مشروط به وصول مطالبات سنوات گذشته واحد بدهکار تا ریال آخر نمودند!. ببینید که چه داستانی داریم با این خلق ...!.

1- آیا هیأت مدیره جدید مسئول پیگیری مشکلات ایجاد شده توسط هیأت مدیره‌های قبلی است (مانند وصول مطالبات یا پرداخت خسارت سنوات گذشته و ...)؟

2- اعضای هیأت مدیره قبلی سه ماه قبل از تغییر هیأت مدیره‌ها اظهارنامه‌ای رسمی تنظیم و در دادگستری ثبت نمودند امّا پیگیری نکردند. آیا مسئول ادامه پیگیری این اظهارنامه با اشخاص امضاء کننده ذیل برگه اظهارنامه هست یا اعضای هیأت مدیره جدید؟

3- در صورت پیگیری ماجرا از سوی هیأت مدیره جدید، اگر آن واحد برای کندن تابلو شکایت کند، اعضای هیأت مدیره قبلی باید پاسخگو باشند یا هیأت مدیره جدید؟ پرداخت خسارت کندن تابلو و نصب تابلو بعهده کیست؟

سپاس.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

سلام

 

بطور کلی در ساختمان های اداری و تجاری بهتر است (حسب ‌ماده 5 قانون تملک آپارتمان ها) نسبت به ثبت رسمی محل کسب و تدوین اساسنامه اقدام شود که در این صورت همه امور تابع اساسنامه خواهد بود. در غیر این صورت مالکین نسبت به تدوین قرارداد فیمابین یکدیگر اقدام نمایید و در این قرارداد درخصوص این امور تعیین تکلیف کنند. چنانچه هیچکدام از این موارد اتفاق نیفتاده باشد، همه امور تابع رای اکثریت مالکین خواهد بود.

بدیهی است که هیات مدیره جدید می تواند نسبت به وصول مطالبات گذشته و پیگیری امور پیشین اقدام نماید.

‌ماده 6 قانون تملک آپارتمان ها ؛ چنانچه قراردادی بین مالکین یک ساختمان وجود نداشته باشد کلیه تصمیمات مربوط به اداره و امور مربوط به قسمت‌های مشترک به اکثریت آراء مالکینی است که بیش از نصف مساحت تمام قسمت‌های اختصاصی را مالک باشند.

 

ماده ۱۰ مکرر (اصلاحی مصوب ۱۳۵۹/۳/۱۷) . در صورت امتناع مالک یا استفاده کننده از پرداخت سهم خود از هزینه های مشترک از طرف مدیر یا هیئت مدیران وسیله اظهارنامه با ذکر مبلغ بدهی وصورت ریز آن مطالبه میشود.
هرگاه مالک یا استفاده کننده ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ اظهارنامه سهم بدهی خود را نپردازد مدیر یا هیئت مدیران میتوانند به تشخیص خود و با توجه به امکانات از دادن خدمات مشترک از قبیل شوفاژ ـ تهویه مطبوع ـ آب گرم ـ برق ـ گاز و غیره باو خودداری کنند و در صورتیکه مالک و یااستفاده کننده همچنان اقدام به تصفیه حساب ننماید اداره ثبت محل وقوع آپارتمان به تقاضای مدیر یا هیئت مدیران برای وصول وجه مزبور برطبق اظهارنامه ابلاغ شده اجرائیه صادر خواهد کرد. عملیات اجرائی وفق مقررات اجرای اسناد رسمی صورت خواهد گرفت و در هرحال مدیر یاهیئت مدیران موظف میباشند که بمحض وصول وجوه مورد مطالبه یاارائه دستور موقت دادگاه نسبت به برقراری مجدد خدمات مشترک فوراً اقدام نمایند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 6 بازدید
مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...