موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
1.8k بازدید
در سوالات متفرقه توسط

ما یه مستاجر داریم که از ابتدای خرداد ساکن شده ولی تو این 3 ماه شارژ نداده و بهمین دلیل مدیر ساختمان ظاهرا آسانسورش رو اخیرا قطع کرده بعد 3 ماه به ما زنگ زده و طلبکار میگه به من جای پارک نمیدن و آسانسورم دائم قطعه که ما با تحقیق از سایر ساکنین متوجه شدیم قطع نبوده و فقط 2-3 روزه مدیر مال طبقه اونو قطع کرده چون شارژنمیده
ما هم گفتیم بیا قرار بزاریم مشکلات رو با مدیر و شما حل کنیم که نیومد و جواب تلفنم نداد
تو بند قرارداد دقیقا این جمله توسط مشاور املاک ذکر شده که "امکانات ساختمان طبق صورتجلسه تحویل مستاجر می گردد" البته کلید دست مشاور بود و خودش تحویل مستاجر داد و صورتجلسه ای هم نکرد البته مستاجر از پکیج و فلاش تانک ایراد گرفت که ما گفتیم درست کنه و پولشو کارت به کارت کردیم (بدون تحقیق و فاکتور
حالا اومده sms داده سه ماهه به من تحویل ندادین خونه رو این برای هزارمین بار بیاین تحویل بدین و اجاره حلال نیست و تهدید که فلان میکنم و ...
1-آیا طبق اون بند میتونه ادعایی کنه که صورتجلسه نشده در صورتیکه حتی 2 روز جلوتر کلید تحویل گرفته بوده

2-میشه اثبات کرد مبلغ کارت به کارت واسه تعمیرات بوده چون sms که فرستاده بود پاک شده الان ولی صورتحساب کارت به کارت موجوده
در بند های قراردادهم فقط این جمله توسط مشاور املاک دقیقا اضافه شده"امکانات آپارتمان طبق صورتجلسه تحویل می گردد" ولی ما چیزی امضا نکردیم و احتمالا خود مشاور هم فقط کلید تحویل داده است.
3-ضمنا 3 ماه ساکن بوده و کرایه هم در پایان هرماه پرداخت شده ولی حق ش ا ر ژ خیر و بابت 2 ماه آینده هم چک داریم ولی بابت 7 ماه آینده چک کلی بدون تاریخ داده که نوشته بابت پشتوانه اجاره 7 ماه و قرار بود بعدا این چک را با 7 چک جداگانه تعویض نماید که اینهم در قرارداد ذکر شده حالا این چک رو در چه زمانی میشه نقد کرد و چه زمان برگشت زد(آیا میشه اولین ماهیی که اجاره رو پرداخت نکرد نقد کنیم یا باید تا پایان قرارداد صبر کنیم )
4-برای حق شارژ چی چگونه میشه اقدام کرد
5-ضمنا طرف بنگاه معاملات ماشین داره و یکم قالتاق هستش اس م اس تهدیدآمیزم داده و ضمنا الکی در اول پیام گفته که " برای هزارمین بار میگم بیاین این خونه رو به من تحویل بدین در صورتیکه بار اولش بوده و قبلش مشکل خاصی رو مطرح نکرده بود" آیا قصدی داشته ؟ (با پیام میشه چیزی رو اثبات کرد)

1 پاسخ

+1 امتیاز
توسط

باسلام.

  1. ولو این که صورت جلسه نشده باشد، می توانید با دلایل دیگه ثابت کنید که تحویل انجام شده، مگر این که در قرارداد تنظیم صورت جلسه رو شرط و لازمه تحویل خونه دونسته باشه (که بعید به نظر می رسد)
  2. بله امکان اثبات این مسئله وجود داره، البته باید از دادگاه تقاضا کرد که نسبت به این مسئله دستور بده.
  3. در این مورد باید متن قرارداد رو ببینم، ولی با توضیحاتی که دادید، به طور کلی می توان گفت مشکلی درخصوص چک برای شما پیش نمی آید. هرچند بهتر بود متن چک و قرارداد را توسط وکیل مسلط به جزییات حقوقی تنظیم می کردید.
  4. شما نسبت به پرداخت حق شارژ توسط مستاجر -تا زمانی که ساختمون در اجاره ایشون هست- تکلیفی ندارید و ساختمون و مدیریت میتونند اقدامات قانونی پیش بینی شده رو در مورد ایشون اعمال کنند. (درصورتی هم که در قرارداد خلاف این امر رو شرط نکرده باشید) در پایان اجاره، مکلف به تسویه حساب در زمینه قبوض و غیره می باشند.
  5. بله از پیام هم می شود به عنوان دلیل اثباتی استفاده کرد. وممکن هست ایشون بخواهد بعداً به این پیام و سایر مسائل استناد کنه و ادعا کنه به استناد این دلایل، از شما تقاضای تحویل عین مستأجره رو کرده.
  6. از طرف دیگه اگر متن پیامک حاوی تهدید یا مسائل دیگه (افترا، توهین، فحاشی و ...) باشه در این خصوص هم میتونید شکایت کنید.

درصورت نیاز به وکیل متخصص در این حوزه، میتونید با موسسه تماس بگیرید.

با آرزوی موفقیت

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...