موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
1.1k بازدید
در جرایم علیه عفت و اخلاق توسط

با سلام
چندی پیش یکی از دوستان بنده که متاسفانه متاهل هم هست با خانومی از طریق تلگرام آشنا شد که ایشان نیز متاسفانه متاهل میباشد، ابتدا از طریق تلگرام و بعد از طریق تماس با موبایل و پیامک با یکدیگر در ارتباط بوده اند، از آنجایی که خانم در ابتدای رابطه با دوست بنده اظهار کرده بود به علت اختلاف شدید با همسرش قصد جدا شدن و طلاق را دارد، و اینک که الان در پی کتک خوردن این خانم از شوهرش و گرفتن نامه پزشک قانونی و اقامه دعوا، هم اینک شوهر ایشان در پی اثبات رابطه نامشروع این خانم میباشد و از آنجاییکه قبلا و حدود دو سال پیش نیز این خانم با شخص دیگری بصورت چت در تلگرام در ارتباط بوده و تعدادی عکس در هیبت لباس خانه و بیرون در تلگرام برای آن آقا ارسال کرده و شوهر این خانم به یکباره متوجه شده و گوشی را از خانم گرفته و نزد خود نگه داشته (البته سیم کارت استفاده شده به نام این خانم نبوده و به نام شخص غریبه و ناشناس دیگری بوده)
چند سوال از حضورتان میخواستم بپرسم:
۱- آیا دادگاه بر اساس گوشی نزد این آقا که به نام این خانم نبوده ولی فقط چت ها و عکسها مرتبط با خانم بوده، به شکایت شوهر در خصوص رابطه نامشروع رسیدگی میکند؟
۲- در صورتی که دادگاه به ادعای شوهر، توجه کرده و شکایت ایشان را بپذیرد آیا دستور پرینت ریز مکالمات و پیامهای اخیر گوشی خانم را به درخواست شوهر صادر میکند؟
۳- در صورتی که پرینت مکالمات و پیامها گرفته شود، این پرینت در چه بازه زمانی صورت خواهد گرفت، چون تماسها و پیامهای دوست بنده با این خانم مربوط به ۵ ماه پیش بوده و بعد از آن فقط از طریق تلگرام یا اینستا در ارتباط بوده اند
۴- با توجه به اینکه اکانت و چت های دوست بنده و این خانم همگی پاک شده اند، آیا دادگاه درخواست کنترل و بازیابی چت ها و پیامهای ردو بدل شده در اینستاگرام و تلگرام رو نیز صادر خواهد کرد؟ و آیا امکان ردیابی چت ها و پیامها بعد از پاک شدن پیامها و اکانتهایشان، وجود دارد؟
۵- البته سیم کارت این خانم در زمان استفاده ایشان و رد و بدل کردن پیام و مکالمه در ۵ ماه پیش به نام شوهر خانم بوده که دو ماه پیش به نام خانم تغییر کرده، آیا امکان انکار استفاده خانم از این سیم کارت در ۵ ماه پیش توسط این خانم وجود دارد و دادگاه به ادعای کدامیک از خانم و یا شوهرش توجه مینماید؟
۶- در صورت اثبات این رابطه برای دادگاه و با توجه به پیامهای دوست بنده و این خانم مبنی بر ملاقات یکدیگر و رابطه نامشروعشان، چه حکمی برایشان صادر خواهد شد؟
با تشکر فراوان

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

سلام،

پاسخ گوئی به این حجم از سوالات از طریق مشاوره اینترنتی قطعا میسر نخواهد بود، اما مختصراً به عرض می رسد که؛ مالکیت سیم کارت و گوشی تاثیری در این مسئله ندارد. صدور هر دستور قضائی (از جمله پرینت مکالمات و غیره) بستگی به نظر قاضی پرونده دارد. چت ها و پیام های حذف شده از شبکه های اجتماعی قابلیت بازیابی ندارد. در صورتی که رابطه نامشروع یا عمل منافی عفت (غیر از زنا) اثبات گردد، فرد مجرم به شلاق تا 99 ضربه محکوم خواهد شد (میزان مجازات تابع نظر قاضی پرونده است) و اگر عمل با عنف یا اکراه باشد فقط اکراه کننده تعزیر خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اینکه چه مواردی مصداق رابطه نامشروع تلقی می شوند، می توانید به پاسخ سوالات مشابه (رابطه نامشروع و  بررسی جرم رابطه نامشروع) مراجعه فرمایید.

  • ماده 637 قانون مجازات اسلامی؛ « هرگاه زن و مردی که بین آن ها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه کننده تعزیر می شود.»

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...