موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
615 بازدید
در نشر اکاذیب و افتراء توسط
نمایش از نو توسط

با سلام و عرض ادب خدمت دستاندركاران سايت

شخصى عليه اينجانب اتهاماتى مبنى بر افتراء و انتشار اكاذيب از طريق رايانه و توهين به اشخاص عادي و قذف شكايت نموده كه بعد از تحقيقات پليس فتا و أخذ اظهارات اينجانب، بدون اينكه مدركى عليه اينجانب پيدا شود پرونده به دادسرا فرستاده شد. ولى بازپرس با وجود اينكه مدركى عليه اينجانب در پرونده موجود نبود، اينجانب را احضار كردند. من نيز با مداركى كه در دست داشتم كه نشان ميداد كه از يكسال پيش دو شكايت در دادسرا طرح نمودم كه أولى با عنوان هك گوشى و سيستم و دومى با عنوان خيانت در امانت در اين پرونده موضوع گوشى همراه من بوده كه براى تعمير داده بودم ولى هيچوقت به من بازگردانيده نشد كه هر دو پرونده در حال رسيدگى  ميباشند را به بازپرسى ارائه دادم و نيز مداركى را كه نشان ميداد چه كسى اين جرم را انجام داده و ميخواهند اينجانب را گناهكار جلوه دهند تقديم بازپرسى كردم كه بازپرس محترم با روئت مدارك آنها را به من پس دادند و قرار منع تعقيب صادر نمودند. 

حال با توجه به اينكه در روند همين اتهامات، كارفرما بدون اينكه منتظر راى دادگاه شوند اينجانب را از كار اخراج كردند ميتوانم از شاكى شكايت كنم؟ البته يكى از نزديكان شاكى قبل از اينكه شعبه رسيدگى مشخص  شود عليه من شایعه پراكنى كردند و اتهامات را به طور مشخص به من نسبت دادند كه در اينباره چندين تن شاهد قضيه بودند و مداركى كه اخيراً بدست آوردم همين فرد اعمال مجرمانه را عليه آشناى خود انجام داده و تقصير را گردن من انداخته است كه در اينباره مدارك محكمه پسندى نيز موجود است. ممنون ميشوم  اينجانب را راهنمايى فرماييد

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

با سلام و احترام،

درخصوص اخراج شما از کار، براساس قواعد مسئولیت مدنی، امکان مطالبه خسارت وجود خواهد داشت ولی اثبات وجود رابطه سببیت بین فعل زیان بار و ورود ضرر، دشوار خواهد بود و احتمال به نتیجه رسیدن پرونده کم است.

از سوی دیگر امکان طرح دعوای اعاده حیثیت برای شما وجود دارد، لیکن به نتیجه رسیدن دعوا به موارد متعددی بستگی دارد و محاکم قضایی به ندرت اقدام به صدور حکم در این زمینه می نمایند. طبق قانون اساسی، یکی از حقوق اشخاص، حق تظلم خواهی است و صرف به نتیجه نرسیدن پرونده شاکی، دلیلی برای اعاده حیثیت طرف مقابل محسوب نمی شود.

بهرحال برای اظهارنظر دقیق تر، باید جزییات پرونده های شما بررسی شود.

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...