موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

+4 امتیاز
4.6k بازدید
در قراردادهای فناوری اطلاعات توسط
برچسب گذاری دوباره توسط

سلام

متاسفانه نمونه قراردادهای اندکی در زمینه نرم افزار وجود دارد.

یکی از قرار دادهایی که معمولاً لازم است و نمونه ای برای آن وجود ندارد یا تلاش های ما برای یافتن آن موفقیت آمیز نبوده است. قرارداد مشارکت در تولید نرم افزار می باشد. با توجه به هزینه های بالای ساخت نرم افزار ، تولید کننده گان و سفارش دهندگان علاقه مند به همکاری هستند. به این نحو که تولید کننده علاقه دارد که هزینه های تولید را کاهش دهد و به این ترتیب مشتری را جذب نماید و علاقه مند است تا در سود نرم افزار هم سهیم باشد. همینطور خریدار هم به دنبال آن است تا هزینه ای کمتر از کار پیمانکاری را پرداخت نموده و در سود هم شریک باشد.

چنین قرار دادی می تواند به صورت پرداخت هزینه توسط سفارش دهنده و کار توسط تولید کننده باشد و در نهایت هم سود ناشی از نرم افزار با توجه به درصد توافق شده بین آنها تقسیم گردد.

لطفاً چنانچه نمونه ای برای این نوع قرار داد وجود دارد لینک آن را قرار دهید و یا در مورد آنکه از کجا می توان چنین قراردادی را تهیه نمود ما را راهنمایی کنید.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

با سلام و آرزوی موفقیت. ضمن تایید مطلبی که فرمودید، توجه به این که سابقاً مشابه چنین سوالی در سایت مطرح شده است مطرح شده است، برای دیدن پاسخ به   نمونه قرارداد مشارکت نرم افزاری با برنامه نویس   مراجعه کنید.

 ما نیز نمونه ای از چنین قراردادهایی روی وب ندیدیم و احتمال دارد نمونه ی مناسبی در این خصوص به صورت رایگان وجود نداشته باشد. درهرحال درخصوص قراردادها با توجه به این که هر قراردادی یک مسئله حقوقی منحصر به فرد است، نمی توان راه حل یکسانی برای قراردادهای حقوقی پیشنهاد کرد. فلذا استفاده از نمونه قراردادها موجود (مگر در موارد بسیار خاص) توصیه نمی شود، چرا که تبعات ناشی از نیاوردن یک بند یا تنظیم غیر دقیق آن بسیار بیشتر از هزینه هایی خواهد بود که جهت پیشگیری متحمل می شوید. نهایتا این که درخصوص قرارداد مشارکت در تولید نرم افزار دقت داشته باشید وضعیت حقوق مادی و معنوی نرم افزار و افشای اسرار حرفه ای و ضمانت اجراهای نقض به وضوح مشخص شود. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید با موسسه توسعه حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات برهان  تماس بگیرید.

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...