موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
239 بازدید
در اخلال و تخریب داده و رایانه توسط

با عرض سلام و خسته نباشید
حدود یک سال پیش من از فردی یک اکانت کلش خریداری نمودم از بخت بد ما، اکانت مورد نظر سرقتی بود و فرد سارق با فریب دادن صاحب اصلی اکانت تمام تقصیرها را به گردن من انداخت و صاحب اکانت سعی در بازپس گیری اکانت نمود و من به گمان آنکه دزد اکانت در حال بازپسگیری اکانت است با صاحب اصلی اکانت جر و بحث و دعوا کردم چند کلمه تهدید و توهین آمیز نیز به ایشان گفتم و در نهایت از طریق حساب جیمیل، اطلاعات گوشی فرد مقابل را بدون اینکه بدانم صاحب اکانت است و نه سارق، حذف کردم (حذف کردم هک نکردم)  تا اینکه فرد مورد نظر من را تهدید به شکایت کرد و ابلاغیه آن از تهران به اصفهان محل سکونت من آمد و در آن جرایم من به این صورت قید شده بود
تهدید و حذف داده های رایانه ای
خلاصه بعد از این ماجرا وکیل گرفتم و وکیل شماره شاکی را پیدا کرد و من با پرداخت مبلغی سعی در پس گرفتن شکایت از سوی ایشان کردم که موفق شدم و ایشان رضایت داد حالا سوال من این است با توجه به این موضوع آیا تهدید و حذف داده های رایانه ای در صورتی که با گذشت شاکی همراه باشد، مجازاتی برای من در پی دارد؟ اگر دارد چه مجازاتی و راه حل آن چیست؟ چگونه میتوانم از وضعیت پرونده خود که تهران است مطلع شوم با توجه به اینکه من در اصفهان هستم و پرونده در تهران!

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

ضمن عرض سلام و احترام،

به استناد ماده 103 قانون مجازات اسلامی، چنانچه قابل گذشت بودن جرمی در قانون تصریح نشده باشد، غیرقابل گذشت محسوب می‌شود مگر اینكه از حق‌الناس بوده و شرعاً قابل گذشت باشد. جرائمی نظیر تهدید، موضوع مواد 668 و 669 قانون مجازات اسلامی جنبه خصوصی داشته و با گذشت شاکی موقوفی تعقیب صادر خواهد شد. جرائمی نظیر اخلال و تخریب داده ها دارای جنبه عمومی است.

بهرحال چنانچه شما در مرحله تحقیقات اولیه و دادسرا موفق به اخذ رضایت از شاکی شده باشید معمولا به جنبه عمومی جرم ورود نخواهد شد.

برای پیگیری وضعیت پرونده های قضائی علاوه بر مراجعه حضوری به محاکم، می توانید از طریق سامانه عدل ایران اقدام نمایید و یا از وکلای بومی مقیم آن شهر بهره بگیرید.

پیروز باشید 


ماده 103 قانون مجازات اسلامی؛ چنانچه قابل گذشت بودن جرمی در قانون تصریح نشده باشد، غیرقابل گذشت محسوب می‌شود مگر اینكه از حق‌الناس بوده و شرعاً قابل گذشت باشد.

ماده 104 قانون مجازات اسلامی؛ علاوه بر جرائم تعزیری مندرج در كتاب دیات و فصل حد قذف این قانون و جرائمی كه به موجب قوانین خاص قابل‌ گذشت می‌باشند، جرائم مندرج در قسمت أخیر ماده (596) و مواد (608)، (622)، (632)، (633)، (642)، (648)، (668)، (669)، (676)، (677)، (679)، (682)، (684)، (685)، (690)، (692)، (694)، (697)، (698)، (699) و (700) از كتاب پنجم «تعزیرات» نیز قابل گذشت محسوب می‌شوند.

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...