موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
678 بازدید
در هک و دسترسی غیرمجاز توسط

با سلام. خانمم مالک یک سیم کارت همراه اول بود و تقریبا ۳ ماه بود از آن استفاده نمی کرد. و در خانه بدون هیچ شاهدی گفته بود که می توانی از سیم کارت استفاده کنی. قابل ذکر است که سیم کارت اصلی و کاری که از ان استفاده می کنم هم به نام ایشان است. حدود دو ماه است که ایشان منزل را ترک کرده و تمکین نمی نمایند و در شورای حل اختلاف پرونده ی تمکین داریم. بنده جهت استفاده از اینترنت رایگان که به سیم کارت های جدید اختصاص می یافت اقدام به تعویض سیم کارت با ارایه مدارک ایشان و خودم به عنوان استفاده کننده نمودم. بعد از دریافت سیم کارت برای ایجاد اکانت تلگرام اقدام نمودم. چون فکر می کردم اکانت تلگرام ایشان روی گوشی‌شان هست و به سیم کارت ارتباطی ندارد. به محض ورود و مشاهده ی اکانت ایشان بدون باز کردن هیچ پیام خوانده نشده ای و عدم انتشار هر مطلبی توسط خود ایشان اکانت از دسترس بنده خارج شد و تقریبا یک ساعت بعد سیم کارت را سوزاندند . الان از من شکایت کرده اند و در دادسرا پرونده دارم. دادیار گفته بعد از عید با ضامن کارمند بیا و گفتند که مجازات حبس دارد . لازم به ذکر است ایشان ۵ روز بعد از شکایت‌شان سیم کارت اصلی و کاری من رو بدون اطلاعم سوزانده و اقدام به سعی جهت ورود به تلگرامم کردند. حالا می توانم از ایشان شکایت کنم. با توجه به عدم وجود سابقه ی کیفری آیا احتمال حکم حبس برای من وجود دارد. لطفا راهنمایی کنید خیلی نگرانم

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

با سلام و احترام،

این مسئله دارای وجوه مختلفی است و نمی توان به آن پاسخ دقیق و قطعی ارائه نمود و نهایتا به نظر قاضی رسیدگی کننده بستگی خواهد داشت. لیکن با توجه به وجود رابطه زوجیت و نیز سایر جزییات پرونده، شما می توانید مدعی اعطای حق بهره برداری از سیم کارت شده که در این صورت محق به استفاده از منافع سیم کارت (منجمله مکالمه و نصب شبکه های اجتماعی و غیره) خواهید بود. ضمن اینکه با استناد به اصل 40 قانون اساسی اقدام طرف مقابل در سوزاندن سیمکارت ها و سلب دسترسی های مجاز شما موجب اضرار به حقوق شما گردیده است.

بهرحال توصیه می شود نسبت به اخذ رضایت از شاکی پرونده اقدام نمایید. 


اصل چهلم (40) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران: هیچ‌کس نمی‌تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد.

مطالعه بیشتر : استفاده از سیم کارت دیگری

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...