موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
1.1k بازدید
در نشر اکاذیب و افتراء توسط

سلام
من در اینستاگرام یک پیج در زمینه حمایت از حیوانات دارم که چند سالیست فعاله و هیچ شکایت یا خلافی هم مرتکب نشدم. اما چند نفر در گروه ها و پیجها بنده رو متهم به دزدی و  اخاذی کردند که باعث بی آبرویی و خدشه دار شدن اعتبار بنده در فضای مجازی شده و  به تازگی حتی آدرس منزل من رو پیدا کردند و  با آبروریزی حتی به خانواده من بی حرمتی و تهدید کردند و بنده رو متهم کردند که من از طریق احساسات مردم ماهیانه میلیونها تومان درآمد دارم .
این موضوع جدیدا باعث آزار خودم و خانواده  و حتی شغلم شده و ازتون سوال دارم که میتونم از این  اتهام های پوشالی و کذب جلوگیری کنم آیا کمکم میکنید ؟ تمام وویس ها و تصاویری که به من  انگ دزدی زدند رو دارم

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

ضمن عرض سلام،

به استناد ماده 18 قانون جرایم رایانه ای، انتشار اکاذیب در فضای مجازی به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی جرم بوده و مجازات کیفری در پی دارد. در این ماده امکان اعاده حیثیت نیز پیش بینی شده است.

از سوی دیگر وفق ماده 17 قانون جرایم رایانه ای، انتشار اسرار دیگران در فضای مجازی جرم بوده و آدرس منزل شخصی را می توان مصداقی از اسرار خصوصی افراد دانست که البته تشخیص مصادیق این امر منوط به نظر قاضی رسیدگی کننده خواهد بود.

بنابراین برای طرح دعوای کیفری می توانید ضمن مستندسازی ادله دیجیتال (پرینت اسکرین شات صفحات وب، ایمیل ها، پیام های تلفن همراه، و غیره) و پیوست نمودن آن به متن شکواییه، به دادسرا (اگر ساکن تهران هستید به دادسرای ناحیه 31) مراجعه نمایید.


ماده 17 قانون جرایم رایانه ای؛ هر كس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر كند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی كه منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتك حیثیت او شود، به حبس از نود و یك روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.

ماده 18قانون جرایم رایانه ای؛ هر كس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اكاذیبی را منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینكه از طریق یادشده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت (در صورت امكان)، به حبس از نود و یك روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.

متن کامل قانون جرائم رایانه ای

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...