موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
3.0k بازدید
در آگهی های سایت دیوار و شیپور توسط
ویرایش شده توسط

با سلام و خسته نباشید.
من 2ماه پیش در سایت دیوار یک آگهی یخچال دیدم و وقتی به صاحب اگهی زنگ زدم قرار گذاشتیم که مبلغ 200 تومن به عنوان بیعانه به شماره کارت وی کارت به کارت بکنم و فردای آنروز به تهران بروم و از نزدیک او را ببینم و پس از دریافت کالا بقیه پول او را بدهم ولی وقتی پول را کارت به کارت کردم او گوشی را خاموش کرد و زمانیکه به تهران رسیدم ادرس را نداد و من هم سرگشته و پشیمان به شهرم برگشتم و الان 2 ماهه که جواب نمیدهد. با هزینه های ایاب ذهابم به تهران و بالعکس و هزینه های دادرسی و غیره 200 تومن هم خرج کردم و الان مجموعا 400 هزارتومن پولم به باد رفته .
من به دادسرای شهرمان رفتم و از ان شخص به جرم کلاهبرداری اینترنتی شکایت کردم ولی دادسرا کلاهبردار را تبرئه نموده و گفته که ادله لازم جهت اثبات بزه کلاهبرداری یافت نشد و من هم در اعتراض نوشتم که ادله لازم داخل پرونده است ازجمله:
1-شماره تلفن شخص کلاهبردار2 -رسید خودپرداز3-متن پیامکهایمان4-تمام مکالمات ضبط شده من و شخص کلاهبردار5-پرینت حساب خودم6-پرینت حسابی که او به من داده 7-عکس آگهی سایت دیوار
ولی در جواب اعتراض هم گفتند که همان قرار صادر شده قبلی تایید شد .
حالا آن شخص کلاهبردار به راحتی پول من را خورده و دادسرا هم غیر مستقیم از او حمایت کرده .حالا من باید چکار بکنم.آیا کاری از دست من بر میاید یا نه؟
آیا شما و من هم اگر به همین نحو از بقیه مردم کلاهبرداری بکنیم تمام دادسراهای ایران یک چنین حکمی خواهند داد؟
آیا اگر مستقیما شکایتی بنویسم و همراه مستندات آنرا به دادسرای جرایم رایانه ای ارسال بکنم آنجا رسیدگی میکنند؟
ضمنا بنده اهل یکی از شهرهای کوچک هستم . شهر ما پلیس فتا ندارد و وقتی به نزدیکترین شهر همجوارمان که پلیس فتا دارد مراجعه نمودم در جواب من گفتند که شهر شما دادسرا دارد و قانونا باید در شهر خودت تشکیل پرونده بدهی و از آنجا دستور قضایی برای پلیس فتا بیاوری . وقتی در دادسرای شهر خودم به خواسته من اهمیت نمیدهند و پرونده را بی نتیجه مختومه میکنند و من را در بن بست قرار میدهند حالا تکلیف حق و حقوق من چه میشود؟ ممنونم میشم که سوال را حذف نکنید و کامل جواب بدهید.سپاسگذارم

3 پاسخ

0 امتیاز
توسط

باسلام و آرزوی موفقیت

صدور حکم کیفری نیازمند اثبات کلیه عناصر قانونی پیش بینی شده در قانون است. امری که مستلزم آشنایی شاکی با مباحث حقوقی یا کمک گرفتن از وکیل است. در چنین مواردی که باعنایت به ارزش پرونده اشخاص رأساً ترجیح می دهند اقدام به طرح دعوا نمایند چنین سردرگمی هایی پیش می‌آید.

درهرحال باعنایت به توضیحات حضرتعالی و با توجه به قطعی بودن تخلف طرف مقابل از انجام تعهد ( و و جود اسناد و مدارک و پرینت پیامک ها و شهادت شهود و پرینت حساب بانکی و ...) پیشنهاد می شود با تنظیم دادخواست حقوقی و پیوست کلیه ادله و مستندات اقدام به طرح دعوای حقوقی ( و نه کیفری) بنمائید.

ضمنا می‌توانید علاوه بر اصل خواسته کلیه هزینه های دادرسی مندرج در ماده 515 قانون آیین دادرسی مدنی را مطالبه نمائید. هرچند تعريف قانوني صريحی از خسارت دادرسي وجود ندارد ولی مي توان گفت منظور از خسارت دادرسي، هزينه هايي است كه از دعوا توليد مي شود و محكوم له براي طرح و تعقيب دعواي خود مي پردازد. لذا هزينه دادرسي، حق الوكاله وكيل، حق الزحمه كارشناس، هزينه تحقيقات محلي و هر هزينه ديگري كه مستقيما مربوط به دادرسي بوده و براي اثبات دعوا يا دفاع ضرورت داشته، تحت شمول خسارت دادرسي قرار مي گيرد.

در ماده 515 چنین آمده است: «خواهان حق دارد ضمن تقدیم دادخواست یا در اثنای دادرسی و یا به‌طور مستقل جبران خسارات ناشی از دادرسی یا تأخیر انجام تعهد‌یا عدم انجام آن را که به علت تقصیر خوانده نسبت به اداء حق یا امتناع از آن به وی وارد شده یا خواهد شد ، همچنین اجرت‌المثل را به‌لحاظ عدم‌تسلیم خواسته یا تأخیر تسلیم آن ازباب اتلاف و تسبیب از خوانده مطالبه نماید. ‌خوانده نیز می‌تواند خسارتی را که عمداً از طرف خواهان با علم به غیر محق بودن در دادرسی به او وارد شده از خواهان مطالبه نماید. ‌دادگاه در موارد یادشده میزان خسارت را پس از رسیدگی معین کرده و ضمن حکم راجع به اصل دعوا یا به موجب حکم جداگانه محکوم‌علیه را به تأدیه‌خسارت ملزم خواهد نمود.

 

 

توسط
ترخدا این همه کلمات .................... تو قانون به غیر از دورزدن و سردرگم کردن مردم چه کاربرد دیگری دارد؟ یکی تو روز روشن کلاهبرداری کرده از یکی تکلیف روشنه دیگه ................ نمیخواد!
................
0 امتیاز
توسط
برادر فراموش کردی که اینجا ایرانه و قانون خود اصلی ترین حامی کلاهبرداری. باید یاد بگیریم که هر زمان کالایی رو اینترنتی خرید می کنیم، نه تنها پولشو نباید اینترنتی و یا کارت به کارت واریز کنیم بلکه باید تنها گزینه پرداخت درب منزل را انتخاب کرده و‌ پس از تست کامل محصول و ایجاد رضایت کامل وجه اونو پرداخت کنیم. وگرنه پر غیر این صورت پولت میره یه آبم روش به هر وکیل یا مرجع قانونی هم مراجعه کنی یک مشت کلمات غلمبه و الصلمبه معاهاذا بارت میکنن که عمرا خودشونم بدونن معنیش چیه تهشم بت میگن میخاستی نریری...
اینم بدونین سایت دیوار هبچ مسئولیتی قبول نمیکنه پس کلا مفت نمیرزه خدماتش و باید تحریم بشه...
0 امتیاز
توسط
مطابق ماده استنادی دادگاه ها در امور کلاهبرداری می‌بایست فرد کلاهبردار علاوه بر بکار بردن حیله و دروغ در بردن مال متوسل به ابزار متقلبانه شود لهذا در مورد بیعانه چون ابزار متقلبانه وجود نداشته و صرف اعتماد بیجا وجه منتقل شده در نهايت موضوع هایی از قبیل دریافت بیعانه در سایت ها فاقد وصف کیفری بوده در حالی حتی خیلی از وکلا به اشتباه این موضوع را از مصادیق بزه کلاهبرداری میدانند که موضوع وصف کیفری نداشته و باید از مبادی دادگاه های حقوقی پیگیری و مطالبه شود
توسط
سپاس از اظهار نظر شما

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...