موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
985 بازدید
در جرایم رایانه ای و اینترنتی توسط
ویرایش شده توسط

بنده صاحب فروشگاه اینترنتی هستم. حدود ۱۰ ماه پیش سفارشی از یه مشتری داشتیم و به دلیل مشکلات فنی قادر به تولید نبودیم. پاسخگوی تماس ها نبودم. ایشان بعد ۷ ماه بعد از بنده شکایت کیفری نموده برای بنده هیچ ابلاغیه ای جهت دفاع صادر نشده. دادسرا کیفر خواست صادر نموده و منتظر برگزاری دادگاه می باشم. آیا این مورد جنبه کیفری دارد؟ بنده در زمینه تولیدی خود کاملا فعال هستم و رسید ها و استشهادها و قبوض دریافت حقوق به کارکنان و قبوض رضایت مشتری از تحویل کالای مشابه زیادی در دست دارم. آیا می توان با ارایه مدارک دادگاه فوق دادگاه را به برگزاری دادگاه حقوقی مجاب نمود؟ بنده از مراحل مختلف کار اقدام به تهیه عکس و فیلم برای مشتری نمودم و تلگرامی ارسال کردم. ولی بعد به مشکل تعطیلی خوردم و هیچ برنامه ای مشخصی جهت ارایه نداشتم. کار ایشان در حد همان مرحله پیش تولید مانده است.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

باسلام

درخصوص سوالی که مطرح فرمودید، عنوان اتهامی و جزئیات پرونده اهمیت بسزایی دارد. علی ایحال طبق قانون درصورتی که شخص "در حین معامله به دلیل عدم موجودی کالا و یا‌عدم امکان اجرای خدمات، نتواند تعهدات خود را انجام دهد، باید مبلغ دریافتی را فوراً‌ به مخاطب برگرداند، مگر در بیع کلی و تعهداتی که برای همیشه وفای به تعهد غیرممکن ‌نباشد و مخاطب آماده صبر کردن تا امکان تحویل کالا و یا ایفای تعهد باشد." نقض ماده مزبور، ضمانت اجرای کیفری داشته و متخلف به جزای نقدی محکوم خواهد شد.

البته دقت داشته باشید متن قوانین (قرارداد ) مندرج در سایت نیز از اهمیت برخوردار بوده و متن مزبور بعضاً می‌تواند رافع مسئولیت متعهد در قواعد تخییری (غیر آمره) گردد.

براساس نوع کالا/ خدمات جنابعالی، بروز یا عدم بروز فورس ماژور در بازه ای از زمان، عنوان اتهامی مطروحه در پرونده، متن قوانین مندرج در سایت و غیره دفاعیات گوناگونی می‌تواند قابل طرح باشد، پیشنهاد می‌شود باعنایت به کیفری بودن پرونده حتماً از وکیل خبره در این حوزه بهره بگیرید.

پیروز و سربلند باشید.

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...