موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
785 بازدید
در خرید و فروش اینترنتی توسط
ویرایش شده توسط

با عرض سلام و وقت بخیر خدمت کارشناس محترم.

من یک لپتاپی از شهرستان از طریق پست خریداری کردم به مبلغ 37 میلیون تومن. متاسفانه وقتی لپتاپ رسید دست من، ایراد فیزیکی داشت. از طریق اینماد اقدام به طرح شکایت کردم و پرونده ما ارسال شد برای سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده.

اونجا از فروشنده توضیح خواستند، فروشنده با گفتن اینکه کالا پلمپ ارسال شده و بیمه بوده(به مبلغ نصف قیمت یعنی 20 میلیون تومن) دیگه مسئولیتی قبول نمیکنن و باید در حضور مامور پست من لپتاپ رو باز میکردم و کامل نگاه میکردم همه چیش رو و اگر مشکلی داشت اون رو برمیگردوندم به مامور و از قبولش خودداری میکردم. گویا سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده هم حرف ایشون رو به نوعی قبول کرده.

منتها من با نامه رسان صحبت کردم، به من گفتن در اون حد مسئولیت نداریم. اگه بسته آسیب فیزیکی مشخص ببینه و این چیزا صورتجلسه میکنیم.

بسته لپتاپ به طور مشخص، هیچ آسیبی ندیده و کاملا معلومه که لپتاپ در پست هیچ مشکلی نداشته و از قبل از پلمپ بودن آسیب دیده. جعبه کالا کاملا سالمه ولی کالای داخلش آسیب دیده هست. به محض اینکه من بسته رو از پست گرفتم آوردم داخل منزل و باز کردم و بلافاصله به فروشنده پیام دادم. هیچ فاصله ای نبود در این بین.

حالا میخواستم بدونم آیا حرف فروشنده در مورد سلب مسئولیت از خودش درسته؟ آیا من باید مامور پست رو نگه میداشتم و کالا رو در حضور ایشون بازبینی میکردم؟ مامور پست معمولا بسته رو سریع تحویل میدن و میرن و کاری به این چیزا ندارن. خود مامور پست به من نگفت که مثلا آقا شما همه چی این دستگاه رو ببین و تحویل بگیر. بسته رو داد و رفت.

بسیار ممنونم.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

سلام

بهرحال شما باید بتواند بنحوی ادعای خود را (مبنی بر وجود نقص قبلی در دستگاه) اثبات نمایید که این مسئله طبیعتاً دشوار خواهد بود.

طبق ادعای شما نقصی در خود مرسوله وجود نداشته است بلکه محتوای مرسوله دارای ایراد بوده، فلذا شرکت پست طرف ادعای شما نخواهد بود.

ضمن اینکه نظر سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده در این زمینه ملاک عمل خواهد بود.

توسط
مامور پست کارتن لپتاپ رو از بسته پستی خارج کرد و گفت تا همینجا مسئولیتش با ماست که ببینیم براتون جای لپتاپ آجر نفرستاده باشن وگرنه اینکه صبر کنیم ببینیم لپتاپ روشن میشه سالمه یا نه به ما مربوط نیست. منم اون موقع نمیدونستم و بسته رو از پست گرفتم آوردم باز کردم و دیدم که لپتاپ مشکل داره. همون موقع به فروشنده پیام دادم. یعنی فاصله تحویل گرفتن من از پست تا پیام دادن 10 دقیقه بیشتر نبود. فروشگاه های اینترنتی نباید 1 روز گارانتی سلامت ارائه کنن؟ حالا ما یه روز هم نیاز نداشتیم همون لحظه که رسید من پیام دادم. دیگه نمیتونستم مامور پست رو گروگان بگیرم. تحویل میدن و میرن. آیا توصیه ای در این زمینه ندارید؟ یا پرونده های اینطوری رو قبول میکنید؟

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 7 بازدید
مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...