با عرض سلام
بنده یک لپتاپ به مبلغ حدود 40 میلیون تومان از یک فروشگاه در شیراز خریدم (ساکن تهران هستم) پس از اینکه کلی از فروشنده اطمینان گرفتم که مشکلی از بابت سلامت کالا به وجود نمیاد، لپتاپی برای من ارسال شد که از نظر فیزیکی آسیب دیده هست و چند تکه رنگ رفتگی کوچک روی اون وجود داره. با توجه به قیمت کالا، اقدام به مرجوع کردن لپتاپ کردم اما فروشنده نپذیرفت به هیچ عنوان. دقیقا 10 دقیقه بعد از اینکه لپتاپ رو ازپست تحویل گرفتم و از جعبه خارج کردم به فروشنده پیام دادم که کالا معیوب هست اما گفتن که ممکنه خودتون آسیب زده باشید. تمام اینها بصورت مستند وجود داره در واتسپ.
اقدام کردم از طریق اینماد به طرح شکایت. متاسفانه از دوستانم راهنمایی اشتباه گرفتم و روی اینماد حساب بیجا باز کردم. پس از 3 ماه که پرونده ما از اینماد به مرجع ذیصلاح رفته، هیچ پاسخی نگرفتیم و تمام این مدت من لپتاپ رو بدون استفاده گذاشتم یه گوشه برای اینکه امید داشتم بتونم مرجوعش کنم و مبلغ رو پس بگیرم. در واقع 40 میلیون پول رو هواست.
متوجه شدم که امکان پیگیری قضایی از طریق اینماد وجود نداره و از این طریق احتمالا به نتیجه قاطعی نخواهیم رسید و اقدام قضایی بسیار بهتر خواهد بود. ولی با توجه به اینکه 3 ماه از خرید کالا گذشته، میخواستم بدونم آیا هنوز میتونم اقدام قضایی از طریق دادسرای رسیدگی به جرائم رایانه ای انجام بدم؟ و اونجا بگم که اینماد ما رو معطل کرد. تمام اینها بصورت مستند وجود داره یعنی پیام های رد و بدل شده بین من و فروشنده، تاریخ ثبت شکایت در اینماد و ارسال شکایت از اینماد به مرجع ذیصلاح و غیره.
و اینکه من مایلم که طرح شکایت و تمام مراحل قضایی رو به وکیل بسپارم. چون تجربه ای ندارم. ممکنه من رو راهنمایی بفرمایید اصلا میشه اقدام کرد و چقدر میشه امید داشت به نتیجه برسیم. و اینکه چطور میتونم از طریق وکیل پیگیر این موضوع باشم. بسیار ممنونم