موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
338 بازدید
در نشر اکاذیب و افتراء توسط

در یک پروژه ساختمانی سازنده مرتکب تخلفی شده بود که با اعلام من به عنوان ناظر پروژه کارگاه را تعطیل نمودم و اما سازنده حاضر به توجه به تذکرات شفاهی و قبول اخطارهای کتبی من نبود. بهمین دلیل برای مالک نا آگاه و سازنده از طریق دفاتر خدمات قضایی هم اقدام به ارسال مواردی را که تخلف نموده بودند که احتمال رسیدن صدمات جانی و مالی وجود داشت را نمودم و به نظام و شهرداری هم اطلاع رسانی کردم. مالک زمانی که مطلع شد با من تماس گرفتند و در کارگاه ساختمانی بدون حضور سازنده صحبت نمودیم . روز بعد سازنده در تماس تلفنی و در پیامهای تلگرام مدعی شدند که کارگرهای ساختمانی مشاهده کردند که مالک به شما پول داده و مدعی شده به این دلیل ناظر چون از من پول گرفته است حاضر به بازگشایی کارگاه نیست. من مکالمه را به این دلیل که تلفنم ضبط مکالمات دارد ضبط نموده بودم . به این سازنده متذکر شدم به دلیل تهدید و تهمتی که زدید از مراجع قانونی پیگیری می کنم و به نظام مهندسی مکالمه را نشان دادم . سازنده پیامهای تلگرامی را پاک نمود و دیلت اکانت کرد. البته ضبط صدا هم قانونی نیست و من هم چون تنها در کارگاه بودم شاهدی برای صحبت های خودم جز خود مالک ندارم. بهر جهت نظام مهندسی بعد از جلساتی قرار به رفع تخلف و حل مشکل شدند و به هر جهت اقدام به بازگشایی کارگاه کردم.اما واقعا اگر می خواستم به صورت قانونی این مسئله را پیگیری کنم شهادت مالک می توانست راهگشا باشد آیا می توانستم با ضبط صدا و شهادت مالک ادعا نماییم که ایشان قصد تهديد به طرق غيرقانوني را داشته اند؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

سلام

فایل صوتی به تنهایی, نمی تواند به عنوان ادله اثبات دعوا مورد استناد قرار گیرد. وفق ماده 199 قانون مجازات اسلامی نیز نصاب شهادت در کلیه جرائم، دو شاهد است.

  • ماده 199 قانون مجازات اسلامی : نصاب شهادت در کلیه جرائم، دو شاهد مرد است مگر در زنا، لواط، تفخیذ و مساحقه که با چهار شاهد مرد اثبات می گردد. برای اثبات زنای موجب حد جلد، تراشیدن و یا تبعید، شهادت دو مرد و چهار زن عادل نیز کافی است. زمانی که مجازات غیر از موارد مذکور است، حداقل شهادت سه مرد و دو زن عادل لازم است. در این مورد هرگاه دومرد و چهار زن عادل به آن شهادت دهند تنها حد شلاق، ثابت می شود. جنایات موجب دیه با شهادت یک شاهد مرد و دو شاهد زن نیز قابل اثبات است.

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...