موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
394 بازدید
در جرایم رایانه ای و اینترنتی توسط
ویرایش شده توسط
سلام. حدود یک ماه پیش من یه آگهی استخدام دورکاری شرکت ......... توی سایت شیپور دیدم و بعد از صحبت باهاشون فهمیدم باید مبلغ ۳۶ تومن(الان ۳۸ تومنه) برای ثبت نام واریز کنم. منم این کارو کردم. البته قبلش دیدم سایتشون ثبت شده و اینماد هم داره. چند وقتی هست دارم کار جذب رو انجام میدم و پولش رو هم به موقع پرداخت میکنن ولی اگر تو اینترنت سرچ کنید خیلی ها میگن کلاه بردارن ولی تا اونجایی که من دیدم مردم همه این شرکت ها رو به یه چشم میبینن چون من پند تا شرکت دیگه دیدم که بعد از دریافت وجه بلاک میکنن ولی اینا همچین کاری نکردن. البته یه چیزایی هست . مثلا برای گرفتن فایل برای ترجمه باز هم باید پول بدی که البته پول رو با حقوق برمیگردونن یا مثلا برای عودت ۳۶ تومن باید اسکن کارت ملی بهشون بدی که اصلا به نظرم درست نیست. یعنی یه کاری میکنن که مجبور بشی کار کنی و حداقل اون پول ثبت نام رو دربیاری. من امروز تو چند تا کانال معروف تلگرام تبلیغ کردم و حالا بماند که بعضی ها ندیده میگفتن کلاهبرداری ولی یه آقایی برای دریافت اطلاعات اومد پی وی و من بهشون اطلاعات رو دادم و لینک پرداخت وجه رو هم فرستادم( از کارت به کارت چند وقته استفاده نمیشه و فقط لینک سایت هست که معتبره) حالا این آقا برگشته به من میگه بازرس دادگستری و هزاران شکایت ازت هست که کلاهبرداری! من کلا با صد نفر هم حرف نزدم و احتمالا این آقا همه جرایم مجازی رو یکجا به پای من نوشته. بعلاوه من آمار کسایی که جذب کردم رو دارم و میدونم هیچکدومشون مشکلی نداشتن. حالا تکلیف چیه؟ نه من کسی رو بلاک کردم نه شماره کارتم رو برای واریز دادم. اصلا بازرس دادگستری میتونه همچین گاری بکنی؟ من همچین کاری نکردم و مطمئنم کسی از شخص من شکایت نکرده و این اتهاماتی که به من میزنن الکیه. باید چی بگم بهشون؟ شمارم هم مجازی آمریکاست قابل پیگیریه یا داره الکی میگه؟ اگر هم ممکنه درباره هویت و اعتبار شرکت ......... هم توضیح بدید. با تشکر

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

سلام

هر زمان که برای شما احضاریه یا ابلاغیه ای صادر شد, به مرجع قضائی مراجعه نموده و همین توضیحات را به همراه مستندات به قاضی پرونده ارائه نمایید. تصمیم گیری در مورد وضعیت پرونده و کفایت ادله شما نیز تابع نظر قاضی پرونده است.

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...