موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
664 بازدید
در قراردادهای فناوری اطلاعات توسط

باسلام

بنده قصد تنظیم قرارداد تولید نرم افزار موبایل با یک نهاد دولتی رو دارم و باید با استفاده از یک شرکت کامپیوتری که کداقتصادی داره این قرارداد رو ببندم ولی بنده این شرکت رو ندارم و میخوام بااستفاده از یک شرکت دیگه که از دوستانم هست این قرارداد رو ببندم.

میخواستم بدونم چطور میتونم قرارداد مطمئنی بین خودم و شرکت دوستم داشته باشم که مشکلی بوجود نیاد و چه هزینه هایی رو باید به ایشون پرداخت کنم؟ (منظورم مالیات ، بیمه و ...)  و اینکه آیا امکانش هست هزینه های نرم افزار مستقیم به حساب شخصی من واریز بشه یا حتما باید به حساب شرکت واریز بشه؟

خیلی ممنونم

1 پاسخ

+1 امتیاز
توسط
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

با سلام و احترام،

ماهیت و آثار این دو قرارداد را باید از یکدیگر تفکیک نمود.

در قراردادی که بین آن مجموعه دولتی با شرکت خصوصی منعقد می گردد، کلیه تعهدات بر عهده شرکت پیمانکار بوده و طرف دولتی (و حتی محاکم قضایی) تنها شرکت مزبور را طرف قرارداد قلمداد می نماید. لذا انعقاد هرگونه قراردادی (با هر محتوایی) بین شما و آن شرکت خصوصی، تاثیری در قرارداد اولیه (بین شرکت و نهاد دولتی) نخواهد داشت. نکته دیگر اینکه معمولا کارفرما از واریز وجه به حسابی غیر از حساب پیمانکار خودداری می نماید.

اما اگر در قراردادی که بین آن مجموعه دولتی با شرکت پیمانکار منعقد گردیده است ماده ای با مضمون "عدم انتقال به غیر تعهدات قراردادی" وجود داشته باشد یا از مفاد و کلیت قرارداد این مسئله برداشت شود، شرکت پیمانکار دیگر حق واگذاری تمام یا بخشی از تعهدات به طرف ثالث را نخواهد داشت.

درخصوص قرارداد فیمابین شما و شرکت مزبور، معمولا از قراردادهای برونسپاری استفاده می شود که نگارش دقیق این قرارداد مستلزم احاطه و اشراف بر جزییات طرح مزبور و بررسی قرارداد اولیه است. در هر صورت تعهدات قرارداد شما، ربطی به قرارداد اولیه نخواهد داشت

توسط
ممنون از پاسختون.ماده ای که فرمودین در قرارداد ذکر نشده.با صحبتی که با پیمانکار کردم گفته که حدود ۱/۴ از هزینه قرارداد که حدود ۵۰ میلیون هست رو برای مالیات و بیمه برمیداره.آیا این قیمت منصفانه و درست هست؟
خیلی ممنونم
توسط
سلام،
اکثر توافقات بین شما و کارفرما (بجز مواردی که خلاف قواعد آمره حقوقی هستند) اختیاری و انتخابی بوده و شما برحسب شرایط کاری خود باید نسبت به پذیرش تعهدات قرارداد اقدام بفرمایید.
درخصوص مسائل مالیاتی توصیه می‌شود از نظرات مشاوران مالی استفاده بفرمایید.

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...