موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
1.4k بازدید
در برنامه نویسی و حقوق نرم افزار توسط

با سلام و خسته نباشید. برنامه نویس اندروید هستم و به خاطر یکی از برنامه هام که به صورت پولی در کافه بازار منتشر شده از من شکایت شده. آیا کسی می تونه شکایت بکنه از من؟ ممنون میشم در این زمینه راهنمایی کامل فرمایید. همچنین در مورد مسئولیت حقوقی توسعه دهندگان اندروید بشتر توضیح بدین. ممنون از سایت مفید شما.

1 پاسخ

+1 امتیاز
توسط

با سلام و احترام

بطور کلی امکان طرح شکایت علیه هر یک از افراد جامعه وجود دارد اما تا زمانی که طرح دعوا، مستند به مدارک و ادله قانونی نباشد، به نتیجه نخواهد رسید. در خصوص مورد شما نیز باید متن شکواییه و مستندات شاکی بررسی شوند.

مسئولیت های حقوقی و کیفری برنامه نویسان اندروید فرقی با سایر پدیدآورندگان نرم افزارها ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به متن قانون جرایم رایانه ای، قانون پدیدآورندگان نرم افزارهای رایانه ای، قانون تجارت الکترونیک و قواعد عام مسئولیت مدنی و ... مراجعه بفرمایید.

توسط
ممنون از پاسخگویی سریع شما. من یک کتاب اندرویدی منتشر کردم که داخلش مطلبی با عنوان باز کردن قفل خودرو بود بعدا فهمیدم که مطلب درست نیست البته اون یک قسمت کوچکی از کل کتاب بود. شاکی هم به همین دلیل از من با عنوان کلاهبرداری شکایت کرده. خودم اهل ارومیه هستم و شاکی اهل کرج. پلیس فتا هم اسرار داره که حتما باید برم اونجا البته هنوز کتبا چیزی دریافت نکردم و فقط تلفنی گفتن بیا. در ضمن حساب بانکی من هم مسدود شده. آیا باید حتما برم کرج؟ آیا بی توجهی به تماس تلفنی فتا و مراجعه نکردن به اونجا برام مشکل ساز خواهد شد؟ لازم به ذکر هست که نرم افزار پرداخت درون برنامه ای بود اول نرم افزار رو دریافت می کنند بعد اگه از قسمت های رایگان راضی بودن قسمت های پولی رو می خرند.
توسط
ضمن عرض سلام مجدد؛
بله، طبق قانون چنانچه جرم رایانه‌ای در محلی كشف یا گزارش شود، ولی محل وقوع آن معلوم نباشد، دادسرای محل كشف مكلف است تحقیقات مقدماتی را انجام دهد. چنانچه محل وقوع جرم مشخص نشود، دادسرا پس از اتمام تحقیقات مبادرت به صدور قرار می‌كند و دادگاه مربوط نیز رأی مقتضی را صادر خواهد كرد.
بنابراین حتی اگر نسبت به صلاحیت اعتراض دارید، باید مستندا اعتراض خود را اعلام کنید تا مورد بررسی قرار گیرد. ضمنا از آنجاکه طبق توضیحاتتون در صورت محکومیت ماده:«هركس به طور غیرمجاز از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی با ارتكاب اعمالی از قبیل وارد كردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف كردن داده‌ها یا مختل كردن سامانه، وجه یا مـال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل كند علاوه بر رد مال به صاحب آن به حبس از یك تا پنج سال یا جزای نقدی از بیست میلیون (20.000.000) ریال تا یكصد میلیون (100.000.000) ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.» اعمال میگردد،
عدم حضور و دفاع شما می تواند منجر به صدور قرار مجرمیت در دادسرا و به تبع آن حکم محکومیت در دادگاه شود. لذا توصیه می شود در درجه اول رضایت طرف را جلب نمایید، و درصورت عدم موفقیت با کمک وکیل متخصص اقدام به دفاع نمایید.
موفق باشید.
توسط
با تشکر از سایت بسیار مفیدتون. مطلبی که در موردش صحبت کردم باز کردن قفل خودرو با گوشی که فقط مالک خودرو می تونه انجامش بده اونم با دزدگیر نمی دونم ایا به ماده ای که اشاره کردید مرتبط می شه یا نه؟  محل سکونت ما برای فتا کاملا مشخص شده . حساب بانکی من رو هم مسدود کردن. در مورد احضار هم تلفنی بوده و کتبا احضاریه دریافت نکردم. مگه نباید احضاریه کتبی باشه و احضار تلفنی ارزش قانونی نداره؟ ببخشید زیاد سوال می کنم. با تشکر
توسط
درخصوص فعل ارتکابی شما و تحقق/عدم تحقق جرم و نیز تطابق/عدم تطابق با ماده مزبور نیاز به اطلاعات و جزییات بیشتری است که در قالب مشاوره اینترنتی ممکن نمی باشد. اما درخصوص احضاریه غیر از این که فعلا به مرحله دادسرا نرسیده است و همین تلفن کفایت میکند، دقت داشته باشید که طبق قانون جدید آیین دادرسی کیفری: «استفاده از سامانه‌‏های (سیستم‌های) رایانه‏ای و مخابراتی، از قبیل پیام‌نگار (ایمیل)، ارتباط تصویری از راه دور، نمابر و تلفن، برای طرح شکایت یا دعوی، ارجاع پرونده، احضار متهم، ابلاغ اوراق قضائی و همچنین نیابت قضائی با رعایت مقررات راجع به دادرسی الکترونیکی بلامانع است.»
بنابراین حتما مسئله را جدی پیگیری نمایید و توجه داشته باشید علاوه براینکه بازپرس حق جلب شما را نیز خواهد داشت، عدم حضور و عدم دفاع شما می تواند باعث شود نتیجه تحقیقات به ضرر شما تمام شود و نهایتا منجر به صدور قرار غیابی و سپس در دادگاه صدور حکم غیابی علیه شما شود.
موفق باشید.

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...