موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
573 بازدید
در تخلفات فروشگاه های اینترنتی توسط
ویرایش شده توسط

با سلام و سپاس

طبق فاکتوری که شرکت ................. برای بنده صادر کرد روز سه شنبه دوم اردیبهشت یک دستگاه تلویزیون از این شرکت خریدم و مبلغ 105000000ریال به حساب این شرکت واریز نمودم و طبق همین فاکتور قرار بود در روز پنجشنبه چهار اردیبهشت 99 ساعت 14 تا 18 نصاب شرکت فوق تلویزیون را در آدرس محل سکونتم نصب کند که نیامدند پس از چند بار پیگیری طی دو هفته پس از آن؛ پاسخشان پیگیری علت بود ولی در آخرین بار ، شخصی تماس گرفت و با وعده اینکه در روز شنبه یا یکشنبه تلویزیون موجود خواهد شد از من خواست سفارشم را لغو کنم و یک شماره حساب بدهم تا پولم عودت گردد که با توجه به نزدیکی زمان شارژ مجددی که اعلام می کرد این کار را نکردم روز شنبه 20 اردیبهشت مجدد تماس گرفت و گفت ما خودمان شماره شبا حسابت را گیر می آوریم و پول را عودت می دهیم من به نماد اعتماد الکترونیکی شکایت کردم پس از 2 روز به نماد، ادعا کردند ما از 2 اردیبهشت شماره شبا خواستیم که پاسخ دادم از 17 اردیبهشت اینکار شده است ، پس از آن تا 10 خرداد پاسخ ندادند و در این تاریخ جوابشان عدم موجودی این کالا بود در حالی که صاحب برند و تولید کننده آن هستند و این کالا به تازگی در خط تولید شان قرارگرفته است و خواستند تلویزیون کوچکتری که آنهم موجودی ندارد تحویل دهند که هم اعتماد نکردم و هم اینکه آن مدل مورد پسندم نبود و نپذیرفتم پس از آن در 25 خرداد مدعی شدند که کالا موجود بود ولی در لحظه ارسال متوجه معیوب بودن آن شده اند و از ارسال ممانعت نموده اند در حالی که در همان تاریخ 4 اردیبهشت من با واحد فروش شرکت جهت هماهنگی تماس گرفتم گفتند نام شما ثبت شده اما برنامه ارسال برای شما نداریم  -وباز خواستند که تلویزیون کوچکتر تحویل دهند در حالی که کالای مذکور که انحصارا توسط همین تامین کننده در ایران تولید و توزیع می شود و هم اکنون هم در بازار موجود است.

سوال من این است آیا نماد اعتماد الکترونیکی قادر به وادار کردن و صدور حکم برای این فروشنده هست یا نه ؟ و با گذشت حدود 40 روز از تلاش این نماد آیا احتیاج به شکایت در مرجع دیگری هست یا خیر؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

سلام

خیر, برای پیگیری عودت وجه و جبران خسارت باید از طریق مرجع قضائی اقدام نمایید.

بطور کلی تخلفات فروشگاه های اینترنتی و نقض تعهد از سوی آنها, از منظر حقوقی و بعضا کیفری قابل پیگیری است.

برخی از تخلفات فروشگاه های اینترنتی (از جمله نقض حقوق مصرف کننده) جنبه مجرمانه پیدا می کنند اما برای اظهار نظر در خصوص کیفری بودن با نبودن مورد شما, باید قوانین سایت مزبور و فرایند خرید شما مورد بررسی قرار بگیرد.

برای طرح دعوای حقوقی نیز باید به شورای حل اختلاف مراجعه نمایید.

البته از طریق اتحادیه کسب وکارهای مجازی و  سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده نیز امکان طرح دعوا وجود دارد.


سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...