موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
1.8k بازدید
در خرید و فروش اینترنتی توسط

سلام؛

مدتی قبل از خانمی در تلگرام که گروه فروش عطریات و لوازم آرایش داشت ؛تستر عطر اورجینال لانکوم خریداری کردم + سه عدد روژ ؛ مبلغ خرید را بلا فاصله کارت به کارت پرداخت کردم ؛ قرار شد که فردا با پیک بفرستد؛ سه روز بعد فرستاد ؛ متوجه شدم که همش تقلبی است ومن پول عطر اورجینال فرانسه را پرداختم ؛ قیمت روژها را نمیدانم ولی مهم برام عطر تقلبی بود.

مدتی تماس گرفتم و زیر بار نمیرفت ومی گفت خودتون باید هزینه پیک را بدین تا تعویض کنم .من زیر بار نرفتم تا اینکه موافقت کرد بفرسته؛ اینبار یه مدل دیگه وکاملا مشخص بود که تقلبی است قبول نکردم همونموقع به شماره اش زنگ زدم ولی برنداشت و پیک را بر گردوندم.

بعد باز خود خانم تماس گرفت که چرا قبول نکردین؟توضیح دادم ؛ اصرار کرد که من به پیک گفتم برگرده حتما بگیرین تا 48 ساعت اگر خوشتون نیومد من باز عوض می کنم !گفتم خانم این رنگ و شیشه اش داد میزنه که تقلبیه باز اولی یه بویی داشت ؛ اصرار که شما قبول کنید اگر نخواستین من عوض می کنم ؛ بعدش هم گه قبول نکرد و زیر بار نرفت و بلاکم کرد .

باز بطریقی پیداش کردم و باسم مشتری دیگری وارد صحیت شدم وگفتم که دوستم ازتون خرید کرده و ناراضی بوده و......شما پولش و به شماره کارت میدم بریزید ؛ این خانم پولش و بزحمت در میاره اینبارهم بد شانسی آورده ؛ شب عیده ؛ راضیش کنین. ولی در جواب توهین و اهانت کرد وباز بلاکم کرد.حالا من چجوری میتونم پولم و پس بگیرم؟در ضمن شماره حسابش هم دارم .تلفنش هم جواب نمیده. ممنونم اگر راهنماییم کنید.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

باسلام.

از حیث حقوقی قضیه شما خرید و فروش اینترنتی محسوب نمی شود لذا از این جهت مشمول قانون تجارت الکترونیکی و حمایت های آن نخواهد شد. اما طبق قواعد عمومی حاکم بر معاملات (مثل یک خرید و فروش عادی) می توانید با تنظیم دادخواست و ارائه مستندات خود اقدام به طرح دعوای حقوقی نمایید- ارسال اظهارنامه پیش از طرح دعوا نیز پیشنهاد می شود.

از حیث کیفری نیز هرچند امکان به نتیجه رسیدن دعوا بعید به نظر می رسد، اما بعضا قضاتی هستند که مسئله را ذیل ماده 13 قانون جرایم رایانه ای دانسته و اقدام به صدور حکم می نمایند.

موفق باشید

توسط
سلام علیکم . اگر ممکنه توضیح بدید که چرا در جواب گفتید که در فرض سوال خرید و فروش اینترنتی صورت نگرفته ؟! ممنون

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...