موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
778 بازدید
در جرایم رایانه ای و اینترنتی توسط

با عرض سلام و احترام خدمت شما بنده بدلیل شکایت یکی از اپراتورهای تلفن همراه مبنی بر { داشتن فایل شماره موبایل مشترکین این اپراتور همراه با نام و مشخصات } و با اتهام " دسترسي غيرمجاز به داده ها و سيستم هاي رايانه اي يا مخابراتي " با متن " فروش فایل اطلاعات مشترکین به چند نفر " حکم جلب برایم صادر شد . مرحله اول از طریق پلیس فتای تهران به پلیس فتای استان و شهر ما نیابت داده شد و ماموران حکم ورود به منزل را داشتند و بنده را به دادسرای عمومی شهر و بازپرس تحویل دادند که بازپرس 20 میلیون تومان قرار صادر کردند که با ارائه فیش حقوقی ضامن و کفالت آزاد شدم . دقیقا به 7 روز نکشید که از پلیس آگاهی تهران بزرگ 3 مامور با ابلاغیه " دسترسي غيرمجاز به داده ها و سيستم هاي رايانه اي يا مخابراتي " با متن " نفوذ به سیستم های امنیتی و فروش فایل اطلاعات مشترکین به چند نفر " مستقیما به شهرستان ما ماموریت گرفتند و بنده را به آگاهی تهران انتقال دادند و بعد 2 روز ماندن در بازداشتگاه به دادسرای ناحیه 31 تهران { سامانه سایبری و فناوری اطلاعات تهران } منتقل شدم و دادیار این شعبه 100 میلیون تومان قرار وثیقه برایم صادر کردند که بدلیل نداشتن ارتباط تلفنی با خانواده و نداشتن سند منزل به زندان اوین منتقل شدم و متاسفانه 9 روز در زندان بودم تا خانواده بنده سند منزل را ارائه کردند و بنده آزاد شدم . الان هم برای اردیبهشت سال 1395 در منطقه و شهر خود دادگاه کیفری مشخص شده است . جهت اطلاع اقدام کننده اول دادسرای شهر و استان خودم بوده است و اقدام کننده دوم دادسرای ناحیه 31 تهران . میخواستم بدانم دادیاری دادسرای ناحیه 31 تهران بدلیل اینکه نوع اتهام وارد شده یکی است و اقدام کننده اول دادسرای شهر خودم می باشد و روز دادگاه هم برایم مشخص شده است نبایستی پرونده تکراری را مختومه کند ؟ اگر ممکن توضیحات کامل بدید تا از بلاتکلیفی در بیام . با تشکر و سپاس فراوان

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

با سلام

باتوجه به بحث نیابت که مطرح فرموده اید و قواعد حاکم بر صلاحیت کیفری (محل وقوع جرم، محل کشف جرم، محل دستگیری متهم و ....) ، پرونده مزبور تکراری محسوب نمی شود و نهایتا منجر به صدور دو حکم جداگانه در یک موضوع واحد نخواهد شد. لذا با توجه به ارتباط مراجع قضایی با یکدیگر، نگرانی در این خصوص نداشته باشید. البته با توجه به پیچیدگی روال های اداری، این پروسه زمانبر خواهد بود. اما اگر احیانا به صلاحیت مرجع رسیدگی کننده اعتراض دارید، می توانید در لایحه ای مستدل و مستند به مواد قانونی اعتراض خود را به شعبه رسیدگی کننده اعلام نمایید.

اما در کلیت پرونده و با توجه به ماده یک قانون جرایم رایانه ای، چنانچه بتوانید به هر یک از عناصر جرم (عناصر مادی، معنوی و قانونی) خدشه وارد نمایید، در برائت شما موثر خواهد بود.

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...