موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
189 بازدید
در سوالات متفرقه توسط

سلام عرض ادب:
موضوع فسخ قرارداد
بنده یک باب مغاز ه با یکنفر شریک هستم که باشرایط بوجود امده ومسائل قضایی وشرایط متعدد قضایی وصدور رای ها مختلف دادگاه ها با همین شریک مجبور به قبول بعضی از تعهدات شدیم و تمام رای ها صادره از شعبه هایی مختلف چه بدوی وچه قطعی با هم مصالحه کرده وتمام رای ها را هردو و نفر ثالث استرداد کردیم وتایید مقام قضایی رساندیم.
ویک قرارداد بین خودمان و وکلای طرفین کتبی وشفا گوفتیم ونوشتیم که قسمتی از قرارداد به پشنهاد شریکم ووکیلش قرار شد مغازه در ید تصرف ایشان قرار گیرد ومتعد شد که اجاره بها را پرداخت کند.وتعهد کرد هر چه زود تر مغازه مذکور به فروش برسانیم.سال اول چک یکسال داد که وصول نشد وبعد از ده ماه با شکایت ودستور مقام قضایی مجبور به پرداخت شد که بااجراییه که کشیدم نزدیک یکسال تا وصول چک به طول انجامید.وهیچ اقدامی برای فروش مغازه انجام نمی دهد.وحتی کار شکنی میکند وبه هر نحوی اشکال تراشی میکند تا مغازه را بفروش نرساند .(ممونعت از فروش)وبعد سه سال هیج اجاره بهای پرداخت نکرده ونمکند ومغازه مذکور تخلیه کرده وباعث ضرر وزیابان فروانی به بنده گردییده است وبه تعهدات خود عمل نکرده است ؛نمکند.با وجود اینکه ایشان وکیل داشته وباید قردادجوری تنظیم میکرده که هر کدام از طرفین به تعهدات خود عمل نکند قابل فسخ یا ضامن اجراییه داشته باشد ولازم اجرا-بندی یا تبصرهای برای تعهدات قرداد باشد ذکر نکردهاند. کاملا یک طرفه وبه نفع خودشان نوشته اند .یک جوری فریب کارانه(تدلیس)
حالا چگونه میتوانیم قانونی وقضایی فسخ قرداد ودریافت اجاره بها بخواهیم خواهشا یک راه دقیق ومحکمه پسند بفرمایید سپاس

توسط
سلام
هنوز جواب نداده اید..هیچ مشابهتی با سوال ها دیگر ندارد ...ممنون میشم که جواب دهید

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

سلام.

مسئله شما ابعاد مختلفی دارد و بدون مطالعه متن قرارداد نمی توان اظهار نظر خاصی کرد. اما بطور کلی هر آنچه که در قرارداد درباره آن توافق شده, برای طرفین لازم الاجرا است و فرقی نمی کند که قرارداد توسط چه کسی نگارش شده است. بنابراین اگر کسی خلاف تعهدات خود عمل نموده، باید برابر ضمانت اجرای مندرج در قرارداد عمل شود. فسخ قانونی و قراردادی نیز تابع نکات مختلفی است.

بهرحال باتوجه به وجوه متعددی که ممکن است در مسئله وجود داشته باشد، توصیه می شود حتما بصورت حضور به وکیل یا مشاور حقوقی خبره مراجعه بفرمایید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 134 بازدید
مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...