موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

+1 امتیاز
2.3k بازدید
در ارز دیجیتال - پول الکترونیکی توسط

سلام

وقت بخیر

حدودا 1 سال پیش حساب بانک سپه بنده به خاطر فروش ارز دیجیتال مسدود شد.

بعد از مراجعه به بانک و همکاری رییس بانک متوجه شدم که شاکی از اصفهان و با ارسال (نامه دادگاه و پلیس فتا) به صورت فکس همینطور پرینت کامل حساب بانکی مبلغ دریافتی و شماره کارت واریزی رو پیدا کردم

اما از اون جایی که بنده خریدار ارز دیجیتال رو احراز هویت کامل کردم (عکس کارت بانکی - کارت ملی - شماره تلفن) و ایشون در واقع برای شخصی دیگه (هکر) اقدام به خرید کرده، ایا باز هم بنده مقصر هستم؟

در واقع خریدار پول رو از حساب خودش به حساب من منتقل کرده اما چون پول هکی بوده به صورت زنجیره ای حساب بنده هم احتمالا ردگیری و در این بین مسدود شده!

بنده در این مدت پیگیری از پلیس فتا و دادگاه تهران انجام دادم ولی دوستان قضایی و پلیس فتا یا میگفتن امکانش نیست از اینجا پیگیری بشه و باید بری اصفهان و از دادگاه اونجا پیگیری کنی یا بهتره صبر کنی تا احضاریه و نامه ای براتون بیاد.

اما الان که بیش از 1 سال گذشته هیچ خبری نه نامه و... نشده.

چون همونطور که عرض کردم بنده اولا احراز هویت کامل انجام دادم و دوم و مهمتر اینکه پولی که به حساب بنده اومده مستقیما از فرد مالبخاته نبوده!

اما شاکی پرونده عجیبه که چرا و چه طور تونسته حساب بنده رو هم مسدود کنه؟!؟ اصلا همچین چیزی برای شاکی امکان داره که بشه حساب اشخاص مختلف رو زنجیره ای مسدود کرد؟

و موضوع بعدی اینکه خریدار از استان لرستان و شاکی از اصفهان هست

میخواستم و ممنون میشم در این مورد بنده رو راهنمایی کنید

آیا میتونم به دلیل نبود وقت و رفتن به اصفهان حق وکالت به اعضای خانواده برای پیگیری بدم ؟

آیا بنده با این توضیحات همچنان گناهکارم و آیا  میتونم از شاکی به خاطر تهمت و ادعای حیثیت شکایت کنم؟

ممنون از راهنمایی شما

توسط
ویرایش شده قبل توسط
مگه میشه به این زودی بعد از کلاهبرداری حساب مسدود بشه تا طرف بره شکایت کنه و مراحل را طی کنه یک هفته طول میکشه ولی امروز پول واریز شه فردا مسدود شده کارت ، این فقط یک معنی داره کلاهبرداران از خودشونه ، پلیس فتا مراغه بمن زنگ زده اسکرین شات ها و همه چی رو برایش فرستادم آخرش گفت آقای ..... ازت شاکی هست اگه پولش را بزنی به کارتش دیگه شکایت نمیکنه  ، گفتم داداش چرا دنبال کسی که کلاهبرداری کرده نیستید آقای ..... با وجود اینکه میدونه من بیگناهم و بخاطر مشکل مالی دنبال کار و پول بودم کارم به اینجا کشیده ، اونوقت با این وجود باز میخواد ازم شکایت کنه ؟ خیلی نامردیه.

2 پاسخ

+1 امتیاز
توسط
سلام

منم دقیقا همین مشکل شما رو دارم و مدت 6 ماه هست که حساب من مسدوده حالا نه احظاریه ای داخل سامانه ثنا برای من میاد نه هیچ چیز دیگه ای پلیس فتا هم که میرم میگن باید بری شهرستان از اونجا پیگیری کنی که واقعا امکانش نیست .

اگر احظاریه ای میخواست بیاد نهایت تا دو ماه باید میومد نمیدونم چرا انقدر طول کشیده و تکلیف حسابای من که این وسط چندین ماه مسدود مونده نمیدونم چیه.

این مشکل واسه خیلیا اتفاق افتاده شاید تو این چند ماه فقط 50 نفر دیدم که سر همین قضیه حساباشون مسدود مونده و هیچکس هم پاسخگو نیست جالب اینجاست که هر کسی شاکی بشه حتی ازش نمیخوان که شکایتشو اثبات کنه و سریعا حساب مقصد رو میبندن یعنی حتی اگر شخصی با رضایت خودش به حساب کسی پول بریزه پس فردا بره شکایت کنه بگه این شماره کارت از حساب من دزدی کرده در اسرع وقت حساب طرف بسته میشه و طرف باید بره پلیس فتا اونجا هم همه بهش میگن تو دزد حسابی حالا بیا اثبات کن که دزد نیستی.

 جالب تر اینکه تمام این مشکلات فقط با اجباری کردن رمز یکبار مصرف تموم میشه و هفته ای 1400 تا شکایت برداشت غیر مجاز حساب بانکی دیگه نخواهیم داشت ولی معلوم نیست این وسط به کی داره سود میرسه که رمز یکبار مصرف هنوز که هنوزه اجباری نشده.
توسط
ضمن سپاس از همکاری شما
بله, درست می فرمایید
توسط
سلام
ممنون از توضیحاتتون
واقعا درست نیست این شکل، که افراد بی گناه مثل ما باید تو دردسر و هزینه رفت و امد بیوفتن  و وقت بذارن تازه اثبات کنن بی گناه هستن !
بعد  دزد و کلاهبردار اصلی با خیال راحت به کار خودش ادامه بده!
شما پیگیری برای حل مشکلتون نکردید؟
با این حساب باید و حتما سری اصفهان برم چون همه پول و موجودی بنده بلوکه شده،در صورتی که شاکی برای 800 هزار تومن حساب بنده رو بسته و شکاست کرده!
امیدوارم قوانین کمی برای افراد شبیه ما انعطاف پذیرتر و بهتر بشه
چون به قول شما الان با این قوانین راحت میشه حساب هر شخص و کسی رو بست و بعد اون فرد دنبال کارش باشه و در اخر هم فرد شاکی بدون دردسر و گیر دادنی بهش سر کار و زندگیش برگرده!
واقعا قوانین عجیب و غریبی هست!!
لطفا اگر کسی یا خودتون پیگیری کردید و مشکلتون حل شد همینجا به ما هم اطلاع بدید که همون مسیر رو طی کنیم
انشالله که مشکل شما و همه دوستانی که این شکلی گرفتار شدن سریعتر حل بشه
ممنون از توضیحاتتون و پاسخی که دادیم
توسط
سلام به من پیام بدین و شمارتون رو بفرستین مشکل من مشابه شماست متاسفانه بی گناه برام زندان بریدن برای جمع کردن مدارک بایستی شکایت دسته جمعی ارائه بدیم
توسط
پلیس فتا بهم گفت با ضامنی که فیش حقوقی داره برم دادگاه این یعنی قراره بازداشت بشم ؟ چندتا خرید ووچر پرفکت کردم .
+1 امتیاز
توسط

سلام

وکالت در محاکم قضایی فقط باید از طریق وکلای دادگستری انجام شود و اعضای خانواده با وکالت مدنی نمی توانند پیگیر پرونده های قضایی شما شوند.

درخصوص انجام احراز هویت از سوی شما و کفایت ادله ای که اعلام فرموده اید، بهرحال باید قاضی پرونده مجاب شود.

درخواست مسدودی حساب های واسط, معمولا از سوی خود شاکی انجام نمی شود بلکه مرجع قضایی یا پلیس فتا اقدام به انجام این کار می کنند و متاسفانه ممکن است افرادی نیز در این بین متضرر شوند.

 

توسط
ممنون از توضیحات شما
آیا بنده پس از اثبات بی گناه بودن میتونم از شاکی پرونده به دلیل تهمت وارده شکایت کنم؟و اگر امکانش هست حدود قیمت این شکل پرونده ها رو برای پیگیری توسط وکلا میفرمایید؟
ممنون
توسط
سلام
بله امکان طرح شکایت که وجود دارد لیکن احتمال به نتیجه رسیدن آن بسیار کم است.
ضمن اینکه دقت داشته باشید اتهام مزبور را شاکی به شما وارد نکرده است، بلکه مرجع قضایی و پلیس فتا شما را به عنوان مظنون شناسایی کرده اند و اقدام به مسدودی حساب نموده اند.
در هر حال برای طرح چنین پرونده ای نیاز به وکیل ندارید و نهایتا چند جلسه مشاوره کفایت می کند.
توسط
انتقال داده شده توسط
سلام لطفاً به من پیام بدین و شمارتون رو ارسال کنید تعدادمون بالا باشه میشه گفت قربانی بودیم برای من بی گناه زندانی نوشتن  مشکل من مشابه شماست
توسط
سلام..شمارتونو بفرستین
توسط
من کارت بانک مسکن که اصلا کسی شماره اش را نداشت و یارانه بهش واریز میشد و هیچ عملیات بانکی باهاش انجام نشده را چرا مسدود کردند ؟  همون کارت که پول بهش واریز شده باید مسدود میشد .

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...