موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
552 بازدید
در استارتاپ - کسب و کار نوپا توسط

سلام و خسته نباشید

ما در سال 95 استارت یک کار فروشگاهی (4 نفره) را انجام دادیم و یک سایت فعال در زمینه فروش محصولات اینترنتی را تشکیل دادیم . تا سال 97 ، بنده و دو نفر از شرکا به سختی کار کردیم و زحمت بسیار بیشتری نسبت به نفر چهارم انجام داده ایم . ایشان در یک مرتبه ، سایت را به یک سئو کار بی نام و نشان سپرد که ایشان با کارهای مضری که انجام دادند ما را از نتایج گوگل به کلی حذف و به اصطلاح در گوگل پنالتی کردند . که ما با هزینه 9 میلیون تومان توانستیم سایت را از پنالتی خارج کنیم. در شهریور 97 ، نفر چهارم با اعلام این که می خواهد از مجموعه مرخصی بگیرد و به دانشگاه برود ، از مجموعه ما جدا شد .

در آذر 97 ، ما لینک هایی را در وبلاگ و سایت فروشگاهی خود پیدا کردیم که به سایت دیگری در زمینه کاری ما اشاره میکند . تعداد این لینک ها در دسته بندی های اصلی سایت ما که در گوگل بسیار قوی بودند (رتبه 1 گوگل در مقاطع طولانی ) و در وبلاگ ما پیدا شدند بسیار زیاد بودند . همچنین این آقا با درج لینک های سفید (لینکی که رنگ آن سفید است و توسط مخاطب دیده نمیشود ولی توسط روبات های گوگل مشاهده میشود ، این لینک ها از مصادیق اصلی سئو کلاه سیاه است و برای سایت ما بسیار خطرناک می باشد !! ) در محصولات اصلی و با توجه به سابقه دار بودن سایت ما و قدمت و ارزش لینک ها ،سایت این اقا در نتایج گوگل پیشرفت و در مواردی فروش هم داشت که این فروش در مقاطعی ، از محصولات انبار ما و بدون اطلاع ما صورت میگرفت .

با سئو کار اصلی سایت که روی سایت ما کار کرده و ما را از پنالتی گوگل خارج کردند صحبت کردیم و ایشان گفتند که بایستی این لینک ها را هرچه زودتر تصحیح و پاک کنیم و برای تصحیح جایگاه ما در گوگل ، مبلغ 10 میلیون تومان درخواست کردند . همچنین شایان ذکر است که ایشان اشاره کردند سایت ما به علت پنالتی قبلی ، ممکن است دوباره مورد پنالتی قرار بگیرد و این دفعه وارد لیست سیاه گوگل شود .

با تحقیقاتی که کردیم این اقا در شهریور 97 ، نماد اعتماد سایت خود را دریافت کرده و در مرداد ماه 97 ، دامین خود را خریداری کرده است . اینها در شرایطی صورت گرفته است که این اقا در هفته اخر شهریور از مجموعه خداحافظی کرده و تا لحظه آخر ، حقوق خود را دریافت نموده است .


حال ایشان در فروردین 98 به ما مراجعه کرده و برای کارهای خود ، جواب روشنی ندارد ! یک بار میگوید که برای ایجاد سایت پشتیبان ، سایت را ایجاد کرده است و یک بار دیگر می گوید که برای این که از اوضاع بین شرکا ناراضی بوده است ( از نظر رفتاری !!! نه از نظر مالی !! ایشان از لحاظ حقوق ، حقوق خود را کامل دریافت کرده است ) این سایت را ایجاد کرده است . حال به ما مراجعه کرده و درخواست میکند که سهمش را از سرمایه پرداخته و او را از لیست شرکا خارج کنیم .

حال سوال ما این است که این رفتار و این کارهایی که این آقا انجام داده است ، امکان دارد که به جرم خیانت در امانت ، مبلغی به عنوان جریمه برای ایشان در نظر گرفته شود و از سهام ایشان کسر شود ؟ و در صورت امکان بفرمایید چه مقدار جریمه امکان پذیر است .

 سهام ایشان در حال حاضر 100 میلیون تومان است .

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

سلام،

سوال شما دارای ابعاد مختلف فنی و حقوقی است و به نتیجه رسیدن آن منوط به نکات مختلفی منجمله اثبات صحت ادعای شما و نیز انتساب آن به طرف مقابل است. فلذا برای اثبات ادعای خود باید مدارک و مستندات کافی در اختیار داشته باشید. چنانچه ادله اثبات دعوا (لینک های موجود در سایت و غیره) را از بین برده باشید، اثبات ادعای شما دشوار تر خواهد شد.

ضمن آنکه برای اظهارنظر دقیقتر، باید قرارداد مشارکت فیمابین شرکا یا قرارداد استخدام طرف مقابل، مورد بررسی قرار بگیرد. اما پرونده شما و عمل طرف مقابل نمی تواند مصداق جرم خیانت در امانت باشد.

در هر حال توصیه می شود تا پیش از شروع هر فعالیت اقتصادی، نسبت به نگارش صحیح قراردادهای کاری مورد نیاز (از قبیل قرارداد مشارکت فیمابین شرکا، قراردادهای استخدام، قرارداد محرمانگی و منع افشا و منع رقابت و ....) اقدام نمایید.

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...