موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
791 بازدید
در حقوق خانواده توسط

با سلام ادب احترام

من دختری هستم باکره که 3 سال است در عقد به سر می برم منتها همسر من یک سال است که غیبت داشته ودلیل ان نیز کتکاری اوبا من بوده است وبعد از ان من وخانواده ام حاضر به ملاقات او با من نشدیم واو یک سال است مه غیبت کرده وبه من نفقه ای نداده منتها در قبل از عقد من در شرکتی کار میکردم واو در مراسم خواستگاری قبول کرد اگر بیکار شوم ماهیانه وزارت کاری به من پرداخت نماید وبعد از عقد او مرا بیکار کرد وبهمن خسارتم را نداد وگفته خود را که در روز خواستگاری امضا کرده بود عملی نکرد و نفقه نیز نداد ولی وام از دواج را که ما رفتیم در خواست نمودیم به دلیل بیکار بودن من خود بانک از او امضا گرفت که جای من پرداخت نماید واز 3 میلیون ان او 2 میلیون راماهیانه 70 هزار تومان پرداخت کرده که شده 2 میلیون

مهریه من 700 سکه عندالمطالبه وباکره هستم و نفقه ای جز پرداخت ماهیانه 70 هزار تومان قسط ازدواج به من نداده ودر برگه ای روز خواستگاری امضا کرده که خسارت بیکاری مرا بدهد و1 سال است که غیبت کرده

مرا راهنمایی کنید که چگونه به مهریه ونفقه معوقه خود برسم وبه طلاق باتوجه به غیبت او وندادن نفقه نزدیک شوم؟و در خواست طلاق بدهم؟

در ضمن همسرمن بیکار ودانشجو است ویک پراید دارد

با سپاس از شما

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

باسلام
متاسفانه سوالاتتان دقیق مطرح نشده است، و برداشت شما از غیبت مطابق دیدگاه قانون گذار نمی باشد. براساس قانون در صورتی که مرد چهار سال تمام غایب مفقودالاثر باشد زن با طی کردن فرایند خاصی می تواند درخواست طلاق کند. البته بسته به شروط ضمن عقدی که امضا کرده اید ترک (زندگی خانوادگی)  بدون عذر موجه یا غیبت غیر موجه به مدت 6 ماه متوالی نیز می تواند مجوز درخواست طلاق از سوی زوجه باشد.
درخصوص بیکاری شما و تعهد ایشان باید متن توافق را دید و براساس آن تحقق یا عدم تحقق شروط را بررسی کرد. درهرحال توافق مزبور از حیث قانونی می تواند قرارداد مشمول ماده 10 محسوب و لازم الاجرا تلقی گردد.
درخصوص نفقه( بعد از بررسی شرایط ) و نیمی از مهریه تان نیز می توانید اقدام قانونی به عمل بیاورید.

 

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...