موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
547 بازدید
در قراردادهای فناوری اطلاعات توسط

با سلام

پارسال از طریق دوستم با شرکتی آشنا شدم و صاحب شرکت برای چند سایتش نیاز به مقاله نویس و تهیه کننده محتوا داشت ( البته باید نویسنده هم با وردپرس و فوتوشاپ (برای کار با عکس) اشنایی داشت و هم اشنا به اصول سئو بود تا مقاله با توجه به این اصول تهیه میکرد) . همه کارها با سایتهای خودشون، جیمیل و گوگل انجام میشد و کارفرما از طریق اینترنت (تلگرام و کارت به کارت) پرداخت ها و صحبتهایش را انجام میداد( البته برخی از اوقات در ساعات پایانی شب نیز تماس میگرفت و در مورد کار نظرات و دستوراتش را میداد) . انتشار مقالات در ابتدا ساعات مشخصی نداشت اما مدتی بعد باید 2 ساعت در روز انتشار داده میشد. من روی 5 سایت کار کردم که بعلت تغییر افراد، فقط کار روی سه سایت  را به من سپردند ( البته افراد دیگری هم مشغول بکار بودند). شبها هم دستورات کارفرما باید دروی مقالات اعمال میشد و اگر مشکلی بود باید برطرف میکردم.

کارفرما از نوشتن قرداد کتبی امتناع نمود و اعلام نمود ماه اول غیر از حقوق ثابت فقط 4هزار هر مقاله و از ماههای بعدی 15هزار ت و چند ماه حقوق نمیداد البته گاهی که اعلام میکردم پول نت از جیب نمیتوتنم پرداخت کنم و شما حقوق را نمیدهید مبلغی را به عنوان نت و استهلاک دستگاه به کارت میریختند( مدرکی ندارم که این مبلغ برای چیه و فقط اعلام  شفاهی کردن اما این مبلغ همیشه مقدارش ثابت بود ه بغیر از یکبار که سی هزار تومن کمتر بود) یا وقتی اعلام کردم کار نمیکنم نصف مبلغ یک ماه کار را ریخته اند.

همه وسایل ( سیستمها ، مودم ، وسایل روشنایی، میز و صندلی و ... ) از خودم بوده و حتی هزینه برق را پراخت نکرده . حتی از ماه دوم چون بسیار از کارم راضی بود گفته بود به حقوق ثابت صد هزار هم اضافه میکنم . اعتراض تلفنی هم بعلت عدم پرداخت حق و حقوقم داشته ام که گفته فعلا نمیتوانم پرداخت کنم چند ماه دیگه جبران میکنم...

96/8/1: فقط 4 هزار ت برای هر مقاله بدون بیمه ، حقوق ثابت و غیره ریخته.

96/9/1: هم فقط فقط 4 هزار ت برای هر مقاله بدون بیمه ، حقوق ثابت و غیره ریخته.

96/10/1: فقط 4 هزار بابت هر مقاله و صد هزار ریخته آن هم پس از اعتراض در تلگرام

96/12/8 : بعد از اعتراضات و اینکه پول نت دیگر ندارم مبلغ 600 در دو مرحله بابت هزینه نت و استهلاک ریخته.

97/2/3: گفته فعلا پول نت را بگیر صد تومن حقوق ثابت را بگیر تا بعد...

97/3/1: تقریبا نصف حقوق یک ماه را ریخته ( پس از اعتراض مبلغ پول نت را ریخته ، تازه سی هزار ت کمتر از همیشه)

97/4/12: بازم اعتراض داشتم که هنوز پولی واریز نشده و ایشون فقط مبلغ نت رو ریختن .

 

دیگه دیدم پولم رو نمیدن تا هجدم ماه اخر گفتم دیگر کار نمیکنم همه مزایا حتی عیدی سال 96 رو بریزید که گفتن کدوم پول مگه قرار داد داری...

شرکت در تهران هستش و من هیچقوقت نرفتم چون کار ما بصورت اینترنتی بود و قرار شفاهی بر این بود ایشون همه هزینه های کار را قبول کنن و من حقوق ثابت ، 15 هزار ماهانه بابت هر مقاله و دیگر مزایای وزارت کار را داشته باشم که زدن زیر حرفاشون.

الان من فقط توی تلگرام بر خی از حرفاشون رو دارم که اسکرین شات رو پی دی اف کردم و پیرینت گردش حساب و همین طور اسکرین شات گزارش های ارسالی که ماهیانه و از طریق سایت جیمیل بوده. اما هیئت تشخیص اداره کار میگن اثبات نشده رابطه کارفرمایی!!!!!!!!!!

 

من الان باید از چه شهری اقدام کنم با توجه به اینکه من کارمند ثابت بودم ( به صورت اینترنتی)؟ من در یک استان دیگه ام و شرکت و کارفرما در یک استان دیگر، از چه شهری و چه ارگانی باید اقدام شود( البته من در اداره کار شهر خودم اقدام کردم ولی با اینهمه مدارک رابطه کار بهشون اثبات نشده!)؟ مدارک من ثابت میکند من کارمند شرکتم و میزان حقوقم رو ( البته مبلغ 15 هزار رو من در تلگرام بازم به کارفرما یاداوری کردم و ایشون در جواب گفتن همه چیز که پول نیست ... . مبلغ صدهزار علاوه بر حقوق ثابت رو قبلا که در تلگرام یاداوری کردم زیرش تصویر واریز پول با اپلیکیشن رو زدن...)؟

من باید چگونه مدارکم رو تائید کنم؟ طبق چه مواد قانونی میتونم حقم رو بگیرم؟؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

سلام

بهرحال هیات تشخیص اداره کار, تنها مرجع احراز رابطه کارفرمایی است و در صورت اعتراض به رای این هیات باید از طریق مراجع پیش بینی شده در قانون (هیات حل اختلاف و در نهایت دیوان عدالت اداری) اقدام به استیفای حقوق خود نمایید.

همچنین اخیرا بخشنامه ای از سوی سازمان تامین اجتماعی به تصویب رسیده است که برای احقاق حقوق خود می توانید به این بخشنامه نیز استناد نمایید.

 

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...