موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
842 بازدید
در مالکیت فکری و کپی رایت توسط
ویرایش شده توسط

با سلام. شخصی بدون اجازه از محتوای وبسایت بنده (تصاویر و متون) برای چندین ماه استفاده نموده و با تذکر به ایشان هم کار بجایی نرسید (یعنی یک هفته مهلت خواستند که تصاویر و متون را پاک کنند اما نکردند) بناچار به گوگل شکایت نمودم و لینک هایی از وبسایت ایشان مسدود شد (از جستجوی گوگل حذف شد) سپس ایشان موارد رو تغییر دادند و به گوگل اعلام کردند که هیچ چیزی کپی نشده و شکایت شاکی خلاف واقع است و گوگل نیز تمامی لینک هایشان را برگرداند.

بعد از گذشت ۴ ماه از آخرین شکایت بنده به گوگل ؛ چهار روز قبل شخصی با من تماس گرفت و خود را کارشناس دادگستری معرفی نمود و عنوان کرد که فلانی بابت همان شکایات شما به دادسرای جرایم رایانه ای شکایت کرده و ادعای افت رنکینگ و ادعای خسارت دارد. بنده هم به کارشناس فوق مطالبی را عنوان نمودم و فایلی را بعنوان دفاعیه برای ایشان واتس آپ کردم.

حال سوالات من اینست که :

۱- اولا آیا کارشناس دادگستری بدون احضاریه ؛ تلفنی با متهم (بنده) تماس میگیرد؟ آیا اینکار عرف است؟ لازم بذکر است که نام آن شخص را در گوگل سرچ نمودم و نام معرفی شده از کارشناسان دادگستری است. (این صحنه سازی ست یا یک شکایت واقعی)

۲- سوال دیگرم اینست که با توجه به اینکه رنکینگ یک وبسایت به بیش از ۱۵۰ عامل بستگی دارد و اگر آن شکایات بنده هم تاثیر اندکی در آن داشته باشد باز هم خود گوگل داوری نموده است ؛ در اینصورت هم بنده را مقصر میدانند؟ با اینکه در عمل بنده متضرر این شخص کپی بردار هستم. و در صورتی که بنده را مقصر افت رنکینگ بدانند مجازات من چیست؟ (لازم بذکر است که وبسایت بنده ۴ سال قدیمی تر است و در مورد تصاویر هم دست و لباس بنده که نشان دهنده اصالت صاحب اثر است نیز در عکس ها نمایان است)

۳-  آیا بنده میتوانم از بابت همان کپی برداری ها شکایتی به دادگاه تسلیم کنم و ادعای خسارت نمایم هر چند اکنون بیشتر موارد رو از روی وبسایت شون حذف کردند اما تائید گزارشات DMCA  بنده در گوگل بنده قابل رویت و استناد است؟ (در کل ۳۵ لینک شان را شکایت زده بودم)
 
۴- آیا مظلوم نمایی و خود زنی که شاکی در آن مهارت دارد در تصمیم قاضی و دادگاه احتمالی تاثیری دارد و یا به مستندات واقعی اکتفا میشود.

 

ممنون میشوم راهنمایی بفرمائید. باتشکر از وبسایت خوبتان

توسط
با سلام
افت رنکینگ سایت این فرد توسط خودشون انجام شده و در واقع ایجاد خسارت توسط سایت خودشون بوده. از اونجایی که سایت گوگل این موارد براش مهمه حتی ممکن بود بدون اعلام هر شخصی متوجه این تخلف بشن و این فرد خاطی رو مجازات کنن. همانطور که همه میدونیم این فرد قانون کپی رایت رو نقض کردن و همه جای دنیا، نقض این قانون جرم هستش و شما اگر همان زمان هم ازشون در ایران شکایت میکردین که از مطالب شما بدون ذکر نام نویسنده یا سایت  استفاده نکردن براشون مجازات تعیین میشد.
اگر تابحال اقدام خاصی نکردید فورا امنیت سایت خودتون رو بررسی کنید که بهش نفوذ نشده باشه و رمز تمامی ایمیل هاتون و هر چی مربوط به سایت هستش رو تغییر بدین که شخص دیگه ای اقدام به نفوذ و سو استفاده نکنه. شما هر کس باهاتون در این زمینه تماس گرفت اقدام به ملاقاتش نکنید و فقط به دادسرا و شعبه محل شکایت یا اون جایی که ازتون شکایت شده برید و از همه مدارکتون هم یه جای مطمئن کپی داشته باشید تا ایشون مدارکتون رو نابود نکنن بعد ادعای کپی برداری توسط شمارو داشته باشن...
زمانی هم که موفق به اثبات خودتون شدین و رای به نفع شما شد شکایت ادعای حیثیت رو مطرح کنید. اگر هم خساراتی بابت کپی برداری ایشون متحمل شدین حتما بابتش شکایت کنید. البته انتخابش با خودتون هستش.
امیدوارم موفق باشین

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

با سلام و احترام،

بله، تلفن کارشناس را یک دعوت تلقی نمایید نه احضاریه. اسامی کارشناسان رسمی دادگستری در سایت کانون کارشناسان رسمی و سایت مرکز امور مشاوران وکلا و کارشناسان قوه قضاییه درج شده است و قابل پیگیری است. برای اطمینان از طرح دعوا، می توانید اطلاعات پرونده (نام دادسرا و شعبه صادر کننده قرار کارشناسی) را از کارشناس پرونده جویا شوید و حضورا به دادسرا مراجعه کنید. ضمن اینکه با ثبت نام در سامانه ثنا و مراجعه به سایت عدل ایران می توانید از جزییات پرونده های قضایی خود مطلع شوید.

درخصوص سوال دوم و سوم، شما نیز می توانید اقدام به طرح دعوای متقابل نمایید.

نحوه ارایه دفاعیات و مستند شما و نیز طرح صحیح دعوای متقابل می تواند تاثیر زیادی بر روند پرونده و صدور حکم قضایی داشته باشد.

 

 

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...