موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
1.5k بازدید
در آگهی های سایت دیوار و شیپور توسط

با سلام و خسته نباشید
بنده آگهی با عنوان خرید و فروش قطعات کامپیوتر در سایت دیوار پیدا کردم که نوشته بودن فقط ۱ رو پیام بدهید وقتی ۱ رو پیام دادم به ایشون برام ادرسه کاناله تلگرامشونو فرستادند خلاصه بنده کالایی از ایشون خریداری کردم و ایشون هم بعد دریافت مبلغ گفتند بسته پست شده!۳ روز گذشت که بسته نرسید دسته بنده من هم به ایشون گفتم و این آقا گفت که تیپاکس بسته ها رو خراب کرده و من براتون دنبال یه کالای دیگه میکردم و بنده قبول نکرده و خواستار برگشت پولم شدم ایشان هم قبول کردند و گفتند بعد از ۷۲ ساعت پولتون برگشت داده خواهد شد.

گذشت این چند روز ولی پولی برای من فرستاده نشد و بهشون اطلاع دادم و ایشون گفتند که دسته بنده نیست من فقط کارمند هستم و حسابداری باید پول شما رو بده و به من ربطی نداره! بنده هم ازشون درخواست آدرس شرکت یا شماره ای ازشون کردم ولی هر دفعه بحث رو عوض میکنن در آخر بنده بجای پولم خواستار یه کالای دیگه شدم و ایشون قبول کردند و گفتند که ارسال شده براتون ولی نه کد رهگیری رو به بنده میدن و نه جوابی! و البته ایشون دوتا اکانت تلگرام دارند که با یکشیون ادعا میکنند که اون آقا همکارشونه و پس از بررسی از شرکت اخراج میشه و پول شما برگشت داده خواهد شد!!
و ۱۴ روزه که بنده درگیر این مسئله هستم
سوال بنده این است که با درنظر گرفتن داشتن شواهد چت و شماره حساب ایشون من میتونم با شکایت علیه ایشان پول خود را پس بگیرم؟
با تشکر

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

با سلام،

چنانچه طرف مقابل از انجام تعهدات خود تخطی می‌نماید، می توانید با تنظیم دادخواست حقوقی و پیوست نمودن کلیه ادله و مستندات اقدام به طرح دعوای حقوقی (و نه کیفری) بنمائید و با توجه به اینکه ارزش خواسته شما احتمالا کمتر از 20 میلیون تومان است باید پرونده خود را از طریق شوراهای حل اختلاف پیگیری نمایید.

البته منعی برای طرح دعوای کیفری ندارید و می توانید بطور همزمان طرح دعوای کیفری نموده و از طریق دادسرا نیز مسئله را پیگیر شوید، لیکن معمولا طرح دعوای کیفری بواسطه فقدان وصف مجرمانه برای عمل، به نتیجه نخواهد رسید.

درخصوص تفاوت بین محاکم حقوقی (دادگاه عمومی یا شورای حل اختلاف) و محاکم کیفری (دادسرا/دادگاه کیفری) نیز لینک های ذیل را مطالعه بفرمایید:

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...