موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
895 بازدید
در تخلفات فروشگاه های اینترنتی توسط

با عرض سلام 

اینجانب در تایخ 97/02/19مبادرت به خرید 9 عدد گوشی موبایل در فروش ویژه از فروشگاه اینترنتی داری نماد اعتماد  اطمینان کرده ام و کلیه مبلغ را پرداخت نموده و انرا به شخصی ثالثی  فروخته ام  و کل مبلغ را دریافت نموده که متاسفانه 24 ساعت پس از خرید کالا از طرف فروشگاه تماس گرفته شد و گفتند که سفارش شما بعلت خرید تعداد بالا لغو شده و پس از کلی صحبت قرار شد فقط 3عدد از گوشی های خریداری شده را برایم ارسال کنند و بقیه مبلغ عودت داده شود.

 پس از گذشت چند ساعت بنده مطلع شدم که کلیه سفارشات بدون اطلاع من لغو شده است پس از تماس با بخش پشتیبانی  و کلی صحبت و دعوا قرار شد دو گوشی  برایم ارسال کنند و مبلغ انرا جدا گانه پرداخت کنم و چند روز دیگر وجه 9گوشی خریداری شده برایم واریز گردد.  و چون بنده گوشی های فوق را فروخته بوده ام مجبور شده به قیمت زیادی از فروشگاهی دیگر تهیه کنم و متضرر شده ام آیا به استناد به لازم بودن بیع و محقق شدن به صرف ایجاب قبول میتوانم از فروشگاه اینترنتی شکایت نموده و وجهی که متضرر شده ام مطالبه نمیام ؟؟؟ چون گوشی ها را قبل از اینکه دریافت کنم فروخته بودم مجبور شدم به که به قیمت بالاتری خرید کنم و متضرر شوم و تنها پاسخ  فروشگاه این بوده است که تعداد بالا به یک شخص نمیفروشیم و اطلاع از لغو و عدم ارسال پس از دریافت وجه به صورت انلاین و ثبت سفارش و صدور فاکتور و ارسال فاکتور به نشانی پست الکترونیکی من  از طرف فروشگاه لغو گردید. لطفا راهنمایی کنید باتشکر

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

باسلام خدمت حضرتعالی و عذرخواهی بابت تاخیر در پاسخگویی

وفق قانون تجارت الکترونیکی فروشندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات بایستی اطلاعات مؤثر در‌تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان جهت خرید و یا قبول شرایط را از زمان مناسبی قبل از عقد‌دراختیار مصرف کنندگان قرار دهند. به نظر می رسد نکته مطروحه در پرسش جزو این موارد محسوب شده و می بایست پیش از ثبت اجناس توسط شما این مطلب (مثلا در قسمت قوانین و مقررات سایت) تصریح می‌شد، كه متاسفانه از طرف سايت مورد غفلت واقع شده است.

با عنایت به مواد قانون تجارت الکترونیکی شما می توانید علاوه بر طرح دعوای حقوقی، شکایت کیفری نیز مطرح کنید. تأمین کننده متخلف از به مجازات كيفري از ده میلیون (000 000 10) ریال تا پنجاه میلیون (000 000 50) ریال‌محکوم خواهد شد. عدم واريز فوري وجه و ساير موارد نيز به تفكيك قابل پيگيري است.

خسارت وارده به شما هم تا حدي قابل جبران است اما ميزان خسارت بسته به عوامل مختلف دارد. وفق قواعد مسئوليت مدني با اثبات رابطه سببیت (میان عمل طرف مقابل و ورود ضرر به شما) می توانید خواسته خود را مطالبه نمایید.

توصیه می گردد ابتدا با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و ارسال اظهارنامه قضائی ، خواسته خود را پیگیری نمایید و در صورت عدم حصول نتیجه اقدام به طرح دعوا فرماييد.

براي راهنمايي دقيق تر نياز به بررسي سايت و مطالعه قوانين و مقررات مندرج در سايت است.

پیروز و موفق باشید

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...