موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان       بانک اسناد و قراردادهای حقوقی

0 امتیاز
14.8k بازدید
در مسدودی حساب و کارت بانکی توسط
ویرایش شده توسط

سلام و خسته نباشید. من در اینستاگرام با دوستانم به نیازمندان کمک میکردیم به این صورت که مشکل یک فرد نیازمند رو مطرح میکردیم و هرکس به مقدار توانش پولی واریز می‌کرد و این پول را جمع میکردیم و به نیازمند میدادیم مدتی قبل یک پدر برای درمان دو دختر بیمار خودش از من تقاضای کمک کرد و عکس های دخترش را فرستاد من هم به خواست خودش عکسهای دخترش را در صفحه اینستاگرام خودم گذاشتم و برای این پدر یک ملیون تومان جمع کردیم و واریز کردم اما مدتی بعد در کمال تعجب دیدم حسابم از طریق این آقا مسدود شده وقتی علت این کارش رو پرسیدم با کمال وقاحت به من گفت که به من هیچ کمکی نکردید و از عکسهای دخترم سو استفاده کردید درصورتیکه تمام پیام های ایشون مبنی بر درخواست کمک شخص خودش موجوده و همچنین فیش واریزی.

 حالا بعد از گذشت یک ماه هیچ خبری نشده نه ابلاغیه ای برای من اومده نه حساب من آزاد شده بانک هم هیچ اطلاعاتی نمیده من الان باید تا کی صبر کنم ؟ من در شمال کشور ساکن هستم و اون آقای نمک نشناس در جنوب کشور الان باید چی کار کنم ؟ تو شهر ما هم پلیس فتا نداره و اینکه بفرمایید چه مدت زمانی طول میکشه تا برای من ابلاغیه ای صادر بشه تا برم از خودم دفاع کنم

1 پاسخ

+1 امتیاز
توسط

سلام،

علاوه بر مواردی که در قانون چک برای مسدود کردن موجودی حساب افراد پیش بینی شده است، مراجع صلاحیت دار قضائی می توانند دستور بازداشت موجودی حساب اشخاص را صادر نمایند و بانکها موظف به اجرای احکام صادره یا دستورات قضائی هستند. از آنجا که مسدود کردن حساب شما، به استناد حکم قضایی صورت پذیرفته، باید از طریق بانک پیگیری بفرمایید که کدام شعبه و نهاد قضایی اقدام به صدور حکم انسداد نموده است که متاسفانه برخی از بانک ها در این زمینه همکاری نمی نمایند. این درحالی است که خود این مسئله به استناد بند الف ماده 22 قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، قابل پیگیری حقوقی است.

زمان مشخصی برای صدور ابلاغیه یا احضاریه نمی توان پیش بینی نمود و این مسئله در اختیار قاضی پرونده است.


ماده22 قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات؛ ارتكاب عمدي اعمال زير جرم مي‌باشد و مرتكب به پرداخت جزاء نقدي از سيصدهزار (300.000) ريال تا يكصدميليون (100.000.000) ريال با توجه به ميزان تأثير، دفعات ارتكاب جرم و وضعيت وي محكوم خواهد شد:
الف ـ ممانعت از دسترسي به اطلاعات برخلاف مقررات اين قانون.
ب ـ هر فعل يا ترك فعلي كه مانع انجام وظيفه كميسيون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات يا وظيفه اطلاع‌رساني مؤسسات عمومي برخلاف مقررات اين قانون شود.
ج ـ امحاء جزئي يا كلي اطلاعات بدون داشتن اختيار قانوني.
د ـ عدم رعايت مقررات اين قانون در خصوص مهلتهاي مقرر.
چنانچه هر يك از جرائم يادشده در قوانين ديگر مستلزم مجازات بيشتري باشد همان مجازات اعمال مي‌‌شود.

توسط
سلام ممنونم از پاسخ شما اما فکر کنم شما متوجه عرض بنده نشدید ما درخواست کمک برای این شخص رو به درخواست و رضایت خودش به اشتراک گذاشتیم خودش عکسهایی از کودک خودش رو در اختیار ما گذاشت و تمام چت ها ‌ صحبتهای ایشون هم موجوده وگرنه من که بیکار نیستم تا عکسهای دخترشون رو به اشتراک بزارم و یک ملیون تومان هم براشون پول جمع کنم و واریز کنم
توسط
فقط میخوام بدونم تا چه مدت زمانی باید صبر کنم تا تکلیف حساب من مشخص بشه ، اصلا چه جوری به من میخوان اطلاع بدن که باید برم دادگاه اون فرد که نه آدرس منو داره نه تلفن منو داره بانک هم که میگه هیچ ایلاغیه ای برای ما نیومده
توسط
سلام، سوال شما معطوف به بخش دوم بوده است و همکار کارشناس نیز به همان سوال پاسخ داده اند. بهرحال برای اظهار نظر درخصوص محتوای پرونده، ابتدا باید متن شکواییه طرف مقابل، مکاتبات فیمابین شما و نیز محتوای صفحات مزبور مورد بررسی  قرار بگیرد.
زمان مشخصی برای صدور ابلاغیه یا احضاریه نمی توان پیش بینی نمود و این مسئله در اختیار قاضی پرونده است. ابلاغیه معمولا از طریق پیامک و یا آدرسی که به بانک اعلام فرموده اید صادر خواهد شد.

سوالات مشابه

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی Borhan2

سلام! اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه جرایم فضای مجازی, استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی, مالکیت فکری و کپی رایت, قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری و غیره را در این سایت مطرح نمایید.

سایت موسسه: www.cyberlaw.ir

تلفن موسسه : 88610340

فکس موسسه : 88628135

ایمیل : info @ ictlaw.ir

رزرو وقت مشاوره حضوری: 09120136257

مشاوره حقوقی

دسته بندی ها

دانلود نمونه شکایت کیفری جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه لایحه دفاعیه جرایم رایانه ای و اینترنتی

دانلود نمونه دادخواست حقوقی

سینما وکیل - سینما حقوق

رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری - سایبرلا

رزرو وقت مشاوره حقوقی تلفنی - سایبرلا

وکیل جرایم سایبری متخصص جرایم اینترنتی - سایبرلا

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات  

اینستاگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

تلگرام موسسه حقوق فناوری اطلاعات برهان

سجاد نعیم وفا , کارشناس رسمی دادگستری کامپیوتر و فناوری اطلاعات

متن کامل قانون جرایم رایانه ای - سایبرلا

متن کامل قانون تجارت الکترونیک - سایبرلا

سینما وکیل - سینما حقوق  

...